Probleem met harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Hallo,

Ik heb een HD van 180 G waarop ik nog 130 G vrij heb.Nu probeer ik hier een bestand (backup van 6g)naar te kopieren,maar krijg steeds de melding dat mijn HD niet genoeg plaats meer heeft.Wie weet raad?

Thanks
 
Naar Fat32 zou je maar max. 4 gig. kunnen kopieëren, daarom.

Hoe en welke partities staan erop en waaruit wil je waarnaartoe kopieëren?
 
Op de bijlage is duidelijk te zien dat er nog een ruimte van plaats is op de Z-schijf,en toch als ik mijn backup(ongeveer 7G)wil kopieren,krijg ik de melding dat er geen ruimte genoeg is.
Het gaat hier over een externe schijf die tevens ook dienst doet als server.(in NTFS formaat)Het type van deze server is de Synologic DS101

Zou een formatering misschien helpen?

Thanks
 
Nog een bijkomende informatie ,

Ik heb gelezen op de site van Synologic dat de server een EXT3 formaat gebruikt.
Zit hier het probleem?
 
Dus als het goed begrijp:

1.Herformateren in EXT3

2.Uploaden langs een FTP-server

Waar vind ik een simpel te gebruiken FTP-server ?

thanks,
 
Nog een bijkomend vraagje,

Ben ik dan steeds verplicht langs een ftp-server te gaan,of bestaat er nog een andere mogelijkheid om mijn data te transferen naar mijn serverdisk?

thanks
 
Ikke niet meer snap.

Eerst vertel je dat hij in NTFS is geformateert, toen in EXT3.

Indien hij toch in NTFS is geformateerd en je kunt er niet rechtsstreeks op schrijven, is het denkelijk de beveiliging van de NAS, je hebt er denkelijk ook software bij gekregen want een NAS schijf kun je via de webconfig ook als een FTP server laten werken.

Of die software stond al op die schijf en na een format is alles eraf.

Kijk eens in de manual wat je er mee kunt.
 
Hallo,

Ik heb mijn schijf van mijn server geformateerd vanuit Windows,vandaar NTFS.
Maar aangezien mijn server,volgens de site,werkt met EXT3 zal ik proberen te herformateren .

Ik kan wel data kopieren naar mijn server ,maar het probleem is dat hij aangeeft dat er niet genoeg ruimte is op de schijf,en er is er nochthans veel over (zie bijlage)

Ik probeer een verklaring te vinden,(maar begrijp het allemaal niet goed)

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan