Probleem met HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Berichten
168
Wel ik had vista staan op C en had veel bestanden staan op D die ik wilde behouden, heb C geformatteerd en XP erop gezet. Nu is er 1 map met die vele bestanden op die ik terug wil openen en dat lukt niet...De map zou zogezegd leeg zijn maar als je kijkt bij de eigenschappen van de HD zie ik dat er wel maar 5gb over is van de 160. Ik heb geen toegang tot die map. Die map had ik gedeeld onder vista... Iemand een idee hoe ik terug aan die map kan? Ik heb wel nog andere mappen van C naar D gekopieerd voor ik formatteerde en die kan ik wel openen...
 
Probeer het eens in de veilige modus.
 
gaat ook niet..
kan het niet zijn dat ze vergrendeld is op één of ander manier doordat ik ze gedeeld had met vista en daardoor geen toegang kan krijgen
 
Laatst bewerkt:
Kun je nog iets met de map eigenschappen.
 
ik kan niets veranderen aan de eigenschappen, kopieren lukt ook niet, dan komt er dat ik moet controleren of de schijf beveiligd is tegen schrijven
Bij alleen lezen staat het blokje groen gekleurd als ik dit wegdoe en toepas en ik kijk opnieuw dan staat het blokje alweer groen gekleurd
Ik probeerde net te verwijderen om eventueel daarna terug te zetten maar lukt dus ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zo niet weten, ......................Vista weer installeren misschien :eek:
 
Wat voor versie XP gebruik je nu?
Heb je XP Professional, dan hoeft onderstaande instructie niet in Veilige modus
Heb je XP Home (of werkt het om welke reden niet in XP Professional):
Na het bios scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Rechtsklik op je D: schijf, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.

Zie de bijlage.

Zodra alles gedaan is, heb je weer rechten op de bestanden en mappen op D:

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • eigenaar_worden.JPG
    eigenaar_worden.JPG
    39,1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
het klinkt in ieder geval zeer goed, zondag ga ik terug en hoop ik dat het werkt, ik laat het nog weten, bedankt in ieder geval :)
 
ik kan nu weer aan het grootste deel van mijn mappen maar er zijn nog altijd mappen die ik zie staan en kan openen maar de muziek die erop staat kan ik niet openen...
 
Probeer dan die "eigenaar"-truc op die mappen die je nu niet openen kunt. Vergeet niet om "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" aan te vinken.


Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan