probleem met hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
beste ,

heb vandaag een tweedehands hdd van 2 tb gekocht

heb ze in men pc gestopt en test gedaan met hd tune pro en crystaldiskinfo

beide geven deze me een waarschuwing terug : allebei ook in het geel

met als benaming : current pending sector count , in infobalk : huidig 200 , slechtste 196 , drempel 0

ter info hdd temperatuur : 32 graden

kan iemand me mededelen wat dit precies inhoud ??

dank u
 
Hmm op het eerste zicht zou ik zeggen dat er sectoren niet kunnen gelezen, probeer is een CHKDSK voor die hdd (indien windows)
deze geeft je normaal op het einde in duidelijke tekst het resultaat.
Soms is het inderdaad een slechte sector, soms gewoon valse melding

Buiten die tests, gaat alles goed met de HDD's? kan je lezen/schrijven, is het +- 1.8 TB (2TB)

gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Hoeft niet per sé iets te zijn om wakker van te liggen... Er zitten (mogelijk) een paar onstabiele sectoren op de schijf, de inhoud van zo’n sector wordt bij een tweede keer pas verplaatst naar een veilige sector (de firmware van de schijf doet dat). Indien er bij een tweede write geen probleem blijkt te zijn zal de sector niet geremapped worden en blijft hij gewoon in gebruik. Je kunt "chkdsk /r /f" even op het probleem loslaten. Een low level format lost het probleem soms ook op.
 
ok ik zal dat eens doen dan ..

hdd kan lezen en schrijven , in deze computer geeft de hdd met de balk en cijfers aan dat ze volledig leeg is
maar klikte ze open en staat nog +/- 5gb aan mp3 bestanden op ...


hd tune pro is nu bezig met een error scan , zo met die groene blokjes ... heeft dat enig nut dat ik deze laat lopen daarvoor ? of mag deze afgezet worden ?

dank u
 
Altijd interessant te weten of HDTune dezelfde fouten vindt als Crystal... maar het is meer een benchmarking programma en kan niets repareren.
 
heb geformateerd en een schijfcontrole gedaan met die van windows : foutcontrole .. na dit de 2 programma's nog eens doen draaien maar nog steeds die waarschuwingsmelding

gaat deze schijf nu nog lang meegaan ???

want heb deze nu wel speciaal gekocht om data op te zetten ... en hoop dan dat ze halverwege zogezegd niet kapot valt he

of nog andere mogelijkheden om er iets aan te doen ??

dank u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan