Probleem met HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Geachte lezer,

Ik heb een 2TB Harde Schijf van Western Digital die op merkwaardige wijze niet meer kan worden gelezen.
De HDD word wel gezien in Apparaatbeheer en Schijfbeheer alleen in Windows Verkenner zie ik hem niet.
Hij is op geen enkele manier te openen.

Nu komt het punt.
Deze schijf moet het wel weer doen omdat hier super belangrijke financier op staan.

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Groeten,
TheMitchHD

Hoi,

Staat hij in schijfbeheer wel als primaire partitie?

De schijf is zichtbaar aanwezig in schijf beheer, in welke formaat staat ze daar? NTFS, FAT32, RAW, ......

Als de data op de schijf echt zo "super belangrijk" is waarom dan eerst zelf knoeien ??
Professionele data recovery hoeft echt niet zo duur te zijn !!

Maar goed, hier een tip die weinig kwaad kan, mogelijk is de data hiermee leesbaar en te redden.

Download de laatste versie van Ubuntu op de download pagina en kies de 32-bits versie.
Brand het gedownloade iso bestand op een cd.
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).

Na het opstarten (duurt even) kies "Try Ubuntu" of "Ubuntu uitproberen", Ubuntu draait nu vanaf de CD en er wordt niets op de harde schijf veranderd.
Je ziet links een balk en als je die naar beneden scrolt zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.

Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan