Probleem met herinstaleren windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Goedenavond mensen, ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plaats zet. Ik was flink op zoek waar ik het moest posten en dit is een van de enige plaatsen waar ik kan posten. Mocht het verkeerd zijn zal ik het uiteraard verplaatsen en bied ik er bij voorbaat mijn excuses voor aan.

Hier mijn probleem:

1 van mijn laptops begaf het en elke keer als ik nu de laptop op wilde starten geeft hij aan dat er geen besturingssysteem gevonden is.

Nu wilde ik gewoon windows opnieuw installeren, normaal geen probleem dit heb ik vaker gedaan. Het probleem is alleen dat de ingebouwde dvd drive ineens geen dvd's meer leest. Wel cd-r maar geen DVD. Het besturingssysteem dat ik bezig staat op dvd vanwege de grootte.

Als 2e optie had ik USB stick instalatie. Probleem is alleen dat ik in mijn bios bij het boot menu hier niet uit kan kiezen, laptop is 4 jaar oud en kan dat niet. Het zelfde geld voor een externe dvd drive, dit kan ik niet selecteren dus ook niet gebruiken.

Nu had ik wat info gevonden over het installeren over een netwerk. D.M.V een netwerk kabel van de ene pc direct in de andere http://blog.ryantadams.com/2008/02/01/how-to-boot-from-the-network-pxe-boot-with-tftp-and-windows-pe/ Probleem alleen hiermee weer is dat ik er niet helemaal uitkom ;) ik heb alle stappen gevolgd en was bij het punt dat ik hem daadwerkelijk kon rebooten via netwerk. Als ik dit doe geeft hij alleen aan dat de kabel niet aangesloten is. Ik heb 2 verschillende kabels geprobeerd en met beide geeft hij dit.

Heeft iemand de oplossing van het netwerk gebeuren of een andere ingenieus plan ? Ik hoor het graag en je maakt mij er super blij mee.

Ik hoor het graag

Mvg Wesley

xp staat op een cd rom probeer die is te installeren als dat het wel doet dan kan je verder kijken naar het probleem ...

als dit ook niet werkt dan is er een zeer belangrijke hardware stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan