Probleem met herkennen usb controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben3123

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn usb controller. Als ik er nu een usb stick in stop of een ander usb apparaat, dan krijgt dat apparaat geen signaal en ook geen stroom aan de leds te zien.

Nu ben ik gaan zoeken naar de oorzaak. Ik ben in configuratiescherm naar hardware gegaan en daar gaan zoeken naar nieuwe hardware. Daar zag ik uitroepteken staan bij VIA USB Enhanced-host controller en bij 5 VIA Rev 5 of later USB universile host-controller. Als ik dan op volgende klik dan geeft de wizard de volgende foutmelding: Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Nu ben ik op internet gaan zoeken en daar stond dat het waarschijnlijk zou helpen als in in apparaatbeheer de hardware zou deinstalleren en dan de pc opnieuw op zou laten starten. Dat heb ik gedaan en toen werd de hardware als nieuwe hardware herkent. Hierna kreeg ik hetzelfde probleem. Ook kon in apparaatbeheer geen nieuwe of betere stuurprogramma's gevonden worden.

Ik heb ook in EVEREST Home Edition gekeken, maar daar zag ik geen foutmeldingen over de USB controller.

Mijn specificaties zijn:
Amd Athlon 64, 2200 MHz 3400+
Gigabyte GA-K8VM800M
512 MB Dimm1 PC3200
NVIDIA GeForce 6800 LE
VIA AC''97 Audio
Maxtor 6 B200M0 SCSI Disk Devise 200GB

Op de site driveragent.com zie ik staan dat er voor verschillende onderdelen driverupdates beschikbaar zijn, maar niet voor mijn USB hostcontroller.

Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Als het altijd goed gewerkt heeft, zal er m.i. geen enkele reden zijn dat het er opeens mee ophoudt omdát je eerst een update nodig zou hebben voordat het weer gaat werken. Deze zin klinkt qua taal misschien wat "krom", maar ik bedoel er dus mee dat het niet zo kan zijn dat de controller er zomaar opeens mee ophoudt en pas weer gaat werken als je die update. Tenzij..............Wat dat tenzij dan zou kunnen zijn da's een héél gpede vraag.

Kijk vooral ook eens in het bios of daar de USB op enabled of disabled staat. Mogelijk door een of andere (voor mij vage oorzaak) zou de USB ondersteuning op disabled terecht kunnen zijn gekomen.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb de laatste tijd niets speciaals geinstalleerd waardoor hij het ineens niet deed. De laatste tijd deed de poort het wel steeds slechter, maar nu doet hij helemaal niets meer. Dat geldt voor alle poorten ook diegenen aan het moederbord.

Heb in de BIOS gekeken en daar stond usb 1.1 en usb 2.0 gewoon op enabled. Heb ook toetsenbord en muis usb op enabled gezet, maar dat had geen effect.

Nog iemand andere ideeen wat zou kunnen helpen?

Omdat ik er zelf niet uitkwam met de hulp van jullie en van andere mensen op het internet heb ik mijn pc afgelopen week weggebracht naar een PC-winkel om hem daar te laten onderzoeken. Ik hoop dat het maar een klein probleempje is wat ze zo hebben opgelost en dat ik niet een heel nieuw moederbord moet kopen of windows helemaal overnieuw moet installeren.

Wordt vervolgd.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan