Probleem met het afspelen van CD's en .iso bestanden in Windows 7 (incl. scrnshots)

Status
Niet open voor verdere reacties.

computergebruik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht met het besturingssysteem Windows 7. Mijn probleem hierbij is het volgende:

Ik heb een iso bestand gedowload, deze wil ik graag afspelen dus daarom heb ik bijbehorende software geiinstaleerd voor virtuele cd/dvd drivers om de software af te kunnen spelen. Als ik mijn image dus mount krijg ik het volgende scherm in beeld:
naamloosb.jpg

Hierbij gaat het bestand zich niet automatisch afspelen om het te kunnen installeren. Ïk kan alleen de map openen waarin installatie onmogelijk is. Hoe kan dit??

Als ik nu een gewone CD-rom in mijn CD-rom-driver afspeel geeft hij het zelfde bericht. Ik kan alleen de map openen en de installer speelt zichzelf niet automatsch af :confused:

Ik hoop dat ik mijn probleem goed genoeg toegelicht te hebben en dat jullie mij op een zo goed mogelijke manier kunnen helpen! Ik kijk heel erg uit naar de oplossing!

Bij voorbaat dank,
Mark

Heb je al geklikt op Meer opties voor Automatisch afspelen.......... onderin het (screenshot) venstertjes ?

Groeten Marcel

Ja, dit heeft geen nut. Het probleem is: hij speelt de CD/iso wel automatisch af, alleen hij pakt niet gelijk de installer maar ik krijg dat rare menu. Als ik onderin klik op: Meer opties over Automatisch afspelen. Dan zie ik alleen of hij de CD wel of niet af wil spelen. Ik wil de CD wel afspelen maar ook gelijk de installer erbij pakken, dit doet hij dus niet

Is dat niet een stukje beveiliging in Windows7 dattie niet ongevraagd je installer uitvoert ?
Ik roep ook maar wat hoor !

Groeten Marcel

Ik denk het niet, je zou er toch gewoon vanuit gaan dat hij iso/cd's zou moeten kunnnen pakken. Op een andere laptop waar ik het op geprobeerd heb lukt het wel gewoon en daar zit ook windows 7 op. Erg raar alemaal..

Ja, als die het op een andere pc wel gewoon doet dan weet ik het ook even niet meer. :(
Misschien weet iemand anders het nog.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan