Probleem met het installeren van het service pack voor windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
325
Ik gebruik windows 7 ultimate.
Ook ik heb problemen met het installeren van het service pack.
Ik heb op aanraden van microsoft het System Update Readiness Tool gedownload en geinstalleerd.(iets waar Harry Snor ook naar verwijst)
Daarna heb ik geprobeerd het service pack opnieuw te installeren. Het mislukte weer.
Microsoft adviseert dan om de aanwezige antivirusprogramma's tijdelijk uit te schakelen en de installatie van het servicepack opnieuw te proberen.
Mijn probleem komt nu.
Ik vind nergens een mogelijkheid om microsoft security essentials en malwarebytes antimalware uit te schakelen. Kan iemand mij helpen om deze twee programma's tijdelijk uit te schakelen.
Alvast dank voor de hulp
 
Ctrl-alt-del.
De onderste regel, ik meen computerbeheer.
Zit nu achter een XP machine dus weet het even niet precies.
Ga naar services en disable elke verwijzing naar msse en malwarebytes.
Hij geeft je daarbij voortdurend waarschuwingen, echter die kun je negeren.
 
Uitschakelen van Microsoft Security Essentials

Open Security Essentials.
Klik op het tabblad Instellingen.
Kies links voor Realtime bescherming. Zet rechts alle vinkjes uit.

Installeer het programma installeren.
Zet daarna de vinkjes weer aan.

Malwarebytes hoef je niet uit te zetten.
Het is namelijk geen antivirus programma.

Tardis
 
Hoi,
MSE kun je waarschijnlijk uitschakelen onder services.msc, ik gebruik het zelf niet dus ik weet het niet zeker maar het lijkt mij voor de hand liggend.
Windowstoets + r
typ
services.msc
enter
Dubbelklik op de bewuste service en kies voor "deze service stoppen" o.i.d.
Mbam zou daar ook kunnen staan, zo niet doe het volgende:
Windowstoet + r
typ
msconfig
enter
Onder het tabblad "opstarten" vind je wss het programma, haal het vinkje weg en doe een herstart. Als je het in die volgorde doet moet je wel weer de MSE service stoppen. Maar die staat mss ook onder msconfig, dat weet ik dus niet.
Je hebt wss RealTime bescherming van Mbam? Dus gekocht? Dan staat het programma wss onder "services.msc".
Mod-edit
Ik zie nu pas dat je je vraag dubbelgepost hebt, ik heb geantwoord op die andere post omdat ik daar een abonnement op had.
Ik zal je vraag in het andere topic verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat je een gejatte versie van Windows 7 gebruikt (de Ultimate versie wordt doorgaans alleen in bedrijven gebruikt).

Wellicht ligt het probleem dus in de gejatte versie, zeker als er van die activatie 'omzeilsoftware' wordt gebruikt binnen Windows 7.

Heb je een legale versie, dan heb ik geen hulp voor je, behalve dat je dan recht hebt op gratis support van Microsoft: link

Tijs.
 
@dnties, Ik draai ook op Ultimate dus ga jij er bij mij ook vanuit dat ik een gejatte versie heb??
Persoonlijk vind ik dat je iets terughoudender kan zijn in je reactie en dat verzoek ik je bij deze ook, dank je wel !
 
Ik ga ervan uit dat je een gejatte versie van Windows 7 gebruikt
Wellicht ligt het probleem dus in de gejatte versie, zeker als er van die activatie 'omzeilsoftware' wordt gebruikt binnen Windows 7.

Tijs, met alle respect voor je doorgaans zeer goede antwoorden, vind ik dit niet correct.
Ik heb nl. ook ultimate en niet "gejat":eek:
 
Beetje overdreven reactie van Terrarabo en coenraad, IMHO.

Ik heb niet uitgesloten dat het een eerlijke versie is, vandaar mijn 2de verhaal over de support van Microsoft bij Windows Update problemen.
Juist bij gejatte versies (zie mijn verhaal in mijn vorige posting) lukt de installatie van SP1 (bijna) nooit.

Tijs.
 
Dank voor de aandacht voor mijn vraag.
Ik heb op mijn computer met een niet gejatte windows 7 ultimate microsoft security essentials en malware bytes met uw aanwijzingen kunnen uitschakelen.
Het lukt echter nog steeds niet om het servicepack te installeren. Ik zoek verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan