Probleem met het spelen van spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrrobert

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort brandweer tycoon. Alleen als ik dit spel wil starten krijg ik steeds de volgende foutmelding:

Unable to create the Direct3d device.
This program will now exit

Wie weet wat die is , en wat kan ik hieraan doen?

Ik heb al via google geprobeerd wat ze zoeken, en zag daar staan dat het mogelijk met je videokaart te maken heeft. deze heb ik onboard zitten en voldoet aan de eisen van het spel, maar ik zou zo niet weten wat voor één het is en kan het ook niet zien bij deze computer> eigenschappen> hardware, en ook niet via uitvoeren>dxdiag(hier heb ik wel getest of direct3d werkt, dit was allemaal goed!)

Wie kan mij helpen?

Op de doos die bij mij computer zat staat. ECS Elitegroup K8M800 M2

Kan dat van mijn moederbord zijn?

Laatst bewerkt:
Wat eist het spel van de videokaart, m.a.w. waaraan moet de videokaart voldoen?

Laat maar, ik heb 't al gevonden : 32 MB.
Op jouw moederbord zit een VIA chip die gebruikt maakt van shared geheugen:

Klik

Welke DirectX versie heb je op je systeem?

Laatst bewerkt:
http://www.motherboard.cz/mb/ecs/K8M800-M210.htm

moederbord:

VGA:
Integrated S3 UniChrome Pro 2D/3D Graphics
Share memory : 32/64MB

systeemeisen spel
# Windows 98se/2000/XP/Me
# Pentium 1Ghz
# 256Mb RAM
# 3d 64Mb grafische kaart
# DirectX 9 geluidskaart
# 4x cd-rom
# 1.5Gb vrije harde schijf ruimte

Ik denk toch te weinig videokaart

De chip maakt gebruik van 16-64 MB shared geheugen, terwijl het spel 32 vraagt, waarom dan te weinig videogeheugen?

Hallo !

Draai es even dxdiag, en dan speciaal de 3D tests!

Greetz,

Harry.

Ik heb al die testen van dxdiag al gedaan, en die zijn allemaal goed uitgevoerd!

Even een "los" vraagje tussendoor, is het een legaal spel of is het een wat minder legale kopie?

en als het dan een legale versie is, zijn je drivers van de viedeokaart geupdate naar de meest recente versie?

Laatst bewerkt:
Even een "los" vraagje tussendoor, is het een legaal spel of is het een wat minder legale kopie?

en als het dan een legale versie is, zijn je drivers van de viedeokaart geupdate naar de meest recente versie?

Ik heb een wat minder legale versie, aangezien ik niet weet wat voor videokaart er op mn pc zit zou ik niet weten waar ik die moet downloaden!

Ik heb een wat minder legale versie, aangezien ik niet weet wat voor videokaart er op mn pc zit zou ik niet weten waar ik die moet downloaden!

Dan zou je misschien even een stukje omhoog kunnen scrollen naar 1 van mijn vorige replies, daar staat het bij. :confused:

Da's dus volkomen helder..............!

Wat is voor jou dan volkomen duidelijk, want ik heb nog nergens een afdoende antwoord zien staan. Kennissen van mij hebben exact hetzelfde probleem. Het systeem voldoet ruim aan de eisen, het spel is legaal en toch werkt het niet. Beetje sneu voor de kids....:confused:

MayNiak666, neem eerst even de moeite om het hele draadje "aandachtig" door te lezen. Dan wordt het je wel duidelijk wat "helder" is voor mij.

Mrrobert,

je hebt 1 mogelijkheid die tot een heel simpele oplossing zouden kunnen leiden:
download de meest recente drivers voor de onboard videochip.

Als dat niet werkt, zul je even en familielid / kennis / collega / vriend / buurman "lief" aan moeten kijken en hopen dat een van deze relaties jou voor een uurtje even een losse videokaart kan lenen. Deze zal je dan wel moeten installeren, inc. de voor die kaart verschenen meest recente drivers. (En natuurlijk ga je dan niet vergeten dat je in het bios de video aansturing onboard moet disablen en de externe video aansturing op enabled moet zetten. Dit mag je vergeten, je wordt er vanzelf door je systeem aan herinnerd, want je krijgt namelijk geen beeld als je het vergeet. ;) )

Als oplossing 1 dus niet werkt, heb je altijd optie 2 nog. En ALS optie 2 werkt............. dan weet je waar je aan toe bent.

In alles wat ik heb getypt, ga ik er gemakshalve van uit dat de oorspronkelijke moederborddrivers (AGP drivers) zijn geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan