Probleem met het verkrijgen van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBoy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie weet raad??

Heb een database gebaseerd op gekoppelde SQL-server tabellen.
Hier heb ik diverse query's op gebouwd. Rode draad in het verhaal zijn datums.
In meerdere van mijn query's maak ik gebruik van "Between[Van datum:]and[Tm datum:]. Hier bepaal ik zelf de range welke ik op dat moment wil inzien.
Nu wil ik eigenlijk op deze query's een draaitabel baseren. Dit lukt me tot nu toe niet, krijg steeds de melding "Probleem met het verkrijgen van gegevens".
Is wat ik wil wel mogelijk??

Is de vraag te moeilijk, of is deze verkeerd gesteld??
Wie helpt

Als je de between operator gebruikt is het aantal kolommen dat je krijgt als je een draaitable gebruikt ongedefinieerd.
Dit is niet toegestaan.
Wat je wil kan dus niet op die manier.

Als je duidelijk kunt uitleggen wat je wilt (functioneel dus) kan iemand je misschien helpen met een andere oplossing.

Bartuls, of wie dan ook:

Tabel 1:
bevat naast allerlei velden ook een datumveld.
Deze tabel wordt iedere dag gevuld met afgewerkte dagplanningen.
Op het einde van de maand maak ik hieruit een rapportage. Dit doe ik dus dmv de Between operator. Op zich geen probleem, en zou ik vervolgens de gevraagde gegevens kunnen exporteren naar excel en daar een draaitabel maken.
Dit is echter niet wat ik wil, ik wil dit rechtstreeks vanuit access kunnen doen, via een formulier--> wizaed draaitabellen. Hier loop ik dus stuk.

Definieer een tijdelijke tabel.
Zorg dat je deze tijdelijke tabel vult met gegevens voor je rapport en baseer je rapport op deze tijdelijke tabel.
Let er bij de vulling op dat je ALTIJD 31 dagen in een maand stopt.
Dan lukt het wel.

Bartuls,

Je bedoelt dus een tabelmaakquery van het geheel maken, en op deze nieuwe tabel de draaitabellen maken.
Smart Thinking. Ga ik proberen, en denk wel dat dit een oplossing is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan