probleem met hotkeys instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
ok, ik heb een logitech ex-110 toetenbord + muis sejte

ik heb een [f]lock toets en als ik die gebruikt werkt alles ook nog goed :thumb:

maar nu wilde ik de toetsen wat aanpassen naar eigen gebruik en dat doet het allemaal
maar er is 1 nadeel, als ik een eigen menuutje maak met websites
zoals op deze foto
[smallIMG]http://img196.imageshack.us/img196/2994/naamloosjbz.jpg[/smallIMG]
(Klikbaar)
dan opent hij ze in internet explorer..... als ik een snelkopeling naar internet heb is het firefox een icoontje van een website opent in firefox oftewel het is altijd firefox maar nu internet explorer...

ik hoop dat ik het antwoord snel krijg, anders zal ik IE maar moeten verwijderen :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je laat alleen zien hoe je het menu hebt opgebouwd, maar NIET hoe de verschillende delen van het menu zijn ingericht.
Stel dus dat je in het eerste menu-item als opdrachtregel helpmij.nl hebt staan ipv. http://www.helpmij.nl dan zou dat misschien een verklaring zijn.
Verder kun je natuurlijk ook het menu-item zo aanpassen dat verplicht Firefox gebruikt moet worden. Je menu-item zou dan bijv. als opdrachtregel iets kunnen hebben als: "%programfiles%\Mozilla Firefox\Firefox.exe" http://www.helpmij.nl

Succes,

Tijs.

als ik iets wil toevoegen aan het menu worden er 2 dingen gevraagt

welke teskt moet er op het scherm komen als ik op de knop druk
en wat de website is

meer niet..

dus waar moet ik dat dan invoeren?

2 mogelijkheden (ik heb de software niet zelf):
1. Stel als standaardbrowser Firefox in in je Logitech software (als dat kan)
2. Kijk of je ipv. URL een commando-regel kunt instellen.

Geef ons anders even een schermafdruk wat je m.b.t. die opdrachten kunt doen in die Logitech software. Daar vroeg ik min of meer in mijn eerste posting ook al naar.

Tijs.

2 mogelijkheden (ik heb de software niet zelf):
1. Stel als standaardbrowser Firefox in in je Logitech software (als dat kan)
2. Kijk of je ipv. URL een commando-regel kunt instellen.

Geef ons anders even een schermafdruk wat je m.b.t. die opdrachten kunt doen in die Logitech software. Daar vroeg ik min of meer in mijn eerste posting ook al naar.

Tijs.

naamloosqhc.jpg

command lines werken niet... dan zou ik programma moeten doen en een shortcut naar firefox maken (de pagina dan) dus dan moet ik eventjes 20 of 30 pagina's op een locatie zetten op de pc (dat is weer 30kB!!)*joke* :D

die optie van mij kan wel al krijg ik dan wel af en toe een foutmelding... dus als je een andere suggestie hebt

groeten mastermindzh

Ik zie dat je Vista gebruikt.
Geef ons de inhoud van het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad "%userprofile%\AppData\Roaming\Logitech\SetPoint\user.xml"

Ik denk dat daar ergens Internet Explorer wordt genoemd, en misschien kun je dat dan ombouwen naar Firefox.

We zien het wel.

Tijs.

ben effe naar de map gegaan en hier heb je hem in xml formaat

er staat 1x iexplore in dit heb ik al verandert naar ffox firefox en ff helaas geen resultaat

mischien dat je nog iets vind

*klikje*

Ik heb niet echte tips voor je, behalve de volgende:
Open Internet Explorer, ga naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Programma's en vink uit: "Een melding geven als Internet Explorer niet de standaardbrowser is".
Sluit Internet Explorer
Open Firefox, ga naar Extra -> tabblad Geavanceerd -> zet het vinkje bij Altijd tijdens het starten controleren of Firefox de standaardbrowser is" en druk daarna op Ok.
Open Firefox, ga naar Extra -> tabblad Geavanceerd -> druk op knop Nu controleren. Kijk of er meldingen ontstaan, pas aan naar smaak, en druk op Ok.
Als het goed is wordt dan Firefox weer de standaardbrowser.

Als dit niet (direct) helpt, kijk dan of het volgende helpt:
Start -> Uitvoeren -> Regedit.exe
Ga naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AppKey\7
Als deze hele sleutel niet bestaat, dan komt deze tip niet in aanmerking. Bestaat deze sleutel wel, doe het dan zo:
Bewerken -> Nieuw -> Tekenreekswaarde
Geef die de naam ShellExecute
Dubbelklik op ShellExecute
Vul de volgende waarde in: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"
NB: Mocht er een waarde staan die RegisteredApp heet in die ene registersleutel, vertel ons dan wat daarin staat, want die kan ook 'in de weg staan'.

Succes,

Tijs.

jammer dat ook u niks kon vinden, 3 bovenste tips had ik al gedaan register niet, maar dat doe ik morgen wel even, heb vandaag windows opnieuw geinstaleerd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan