Probleem met inelkaar zetten pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeerde de impact wat te verzachten.:p :evil:

TS, doe eerst maar eens wat ik eerder voorstelde, alles uit elkaar halen, etc.

Al gedaan ben nu bij de handleiding dat ik die sata kabeltjes aan moet sluiten. dat met die batterij (cmos) Wat niet nodig was volgens jou heb ik ook al gedaan.

je had het eerder over een optie om te testen of een van me componenten kapot zijn gegaan aan de hand van bios beeps. Als je me nog sterk aanraad dit eerst te doen dan haal ik als nog alles eruit.

Maar zo niet dan stel ik wel weer een vraag nadat ik de handleiding in elke hoek gelezen heb.

Ten eerste:D

Ik heb de hele handleiding doorgelezen toen ik bij het hoofdstuk van de bios kwam.

Ik deed e power supply aan. stekkertje eraan en stekkertje in de contactdoos. en niet te vergeten kijken of de contactdoos aanstond + aangesloten op wissel stroom. Ja dat klopte allemaal. Pctje aangezet. En er gebeurde niks. Het ledje op me moederbord brande ook niet en volgens mij zou dat wel moeten gebeuren zodra de stroom erop staat.

Ik heb denk ik een klein detail vergeten. Weet iemand wat die fout is?

Voeding wel correct aangesloten op het moederbord?
Power knop van je kast goed aangesloten op je moederbord?

Daar zou ik eens mee beginnen!

mrmmusic. srry voor mijn te snelle reactie. Maar ik ben net ergens achter gekomen. Als ik aan mijn 20 pin connector trek (heel voorzichtig:D) niet eens dat ie eruit gaat maar gewoon zacht aan die snoertjes trekken zodat het moederbord een beetje omhoog komt dan gaat het ledje ineens branden. Maar wanneer ik die snoertjes van de 20 pin connector weer loslaat gaat ie uit.

Ik begin bang te worden dat ik mijn mobo verneukt heb. En zo ja ga dat dan niet onder mijn neus wrijven. Als er toch nog oplossingen zijn hele simpele hoop ik. Of hele moeilijke zoals de 20 pin connector vastbinden en met een touwtje omhoog houden zodat ie weer contact maakt. Het is een oplossing.

Maar ik hoop dus dat dit makkelijk te verhelpen is.

Zitten de afstandsbusjes wel gemonteerd tussen je moederbord en je pc kast:rolleyes:

oh ja en als ik dan die connector ene beetje omhoog trek zodat het ledje gaat branden en ik druk op de aanknop gaat ie niet aan. Terwijl ik toch echt zoals er beschreven stond die piepkleine stekkertjes (waar ik de naam ff van kwijt ben) goed had aangesloten.

En nog overgekeken en toch nog wil ie niet werken.

en lange pier. Erg leuk alleen wat is de TS
mag ik vragen wat afstandbusjes zijn. Sorry voor me vele vragen maar ik heb de antwoorden toch echt nodig:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Kun je goed op een stokje zitten? zoek al tijden een pratende papagaai.:p
Geintje hoor, voor als je lange tenen hebt.:love:

Alleen nog geen antwoord van de TS.

off topic
Geen probleem Lange Pier, dat soort grapjes kan ik wel waarderen.
En eh... beter Lange Tenen dan Lange Pier:D

Daar zit OOK een gebruiksaanwijzing bij.

Die zit er niet bij;)
Ik heb me kast eruit gehaald en alles eruit gehaald wat erin zit. Geen handleiding over afstandbusjes gedoe. Het klinkt misschien ongeloofwaardig want je bent er zeker van dat die erbij moet zitten maar het moet verkeerd verpakt zijn bij de leverancier/fabriek (weet niet waar dat gebeurt)

Afstandbusjes zijn dus een soort koperen busjes die afstand scheppen tussen je moederbord en je kast:D

Voordat je je moederbord in je kast monteert, plaats je eerst een aantal van de bijgeleverde afstandsbusjes, zoals beschreven in de handleiding, in je computerkast.
Op die busjes monteer je dan je moederbord.

Doe je dat niet, dan monteer je je moederbord rechtstreeks op het ijzer van je computerkast, met alle kortsluitingen vandien, wat er meestal voor zorgt dat de boel niet werkt en je moederbord de geest geeft!

Die zit er niet bij;)
Ik heb me kast eruit gehaald en alles eruit gehaald wat erin zit. Geen handleiding over afstandbusjes gedoe. Het klinkt misschien ongeloofwaardig want je bent er zeker van dat die erbij moet zitten maar het moet verkeerd verpakt zijn bij de leverancier/fabriek (weet niet waar dat gebeurt)

En dan zeker ook die pagina uit de handleiding gescheurd daar:o

En dan zeker ook die pagina uit de handleiding gescheurd daar:o

niet gescheurd. Me engels zal wel niet goed genoeg zijn want ik kwam paar dingen tegen die ik niet snapte en dus kon ik er wel een redelijke zin van maken. Zelfs me ouders snapte sommige zinnetjes niet. Want de handleiding is niet in het nederlands.

Ik weet nu trouwens welke afstandbusjes je bedoelt. Ik dacht al wat waren dat voor dingetjes. nou maar hopen dat ik me mobo niet kapot gemaakt heb. Maar volgens mij heb ik dat al gedaan.

Aanpassing.

Oh jah. Kunnen we ff geen grapjes maken met baldzijde gescheurd. Ik denk (je zou bijna kunnen zeggen moeten) dat ik zometeen weer €100 moet betalen voor een nieuw mobo. en jij loopt er grappig over te doen. Als je me werkwijze zo grappig vind (waar ik nu aan toe voeg dat die ******* stom is) Hoef je me nog niet belachelijk te maken.

bevestiging op het feit dat mijn mobo idd kapot is zou wel fijn zijn. alhoewel de vraag lijkt me erg dom maar voor de zekerheid dan maar.

en als dat zowel geld voor me andere componenten zeg het dan ook ff (En in dat geval word ik dus echt helemaal gek)

Laatst bewerkt:
Zeur toch niet man, er mogen best grapjes gemaakt worden, blijft het tenminste leuk, JIJ wordt niet belachelijk gemaakt, maar de dingen die je DOET, so what.

Waarom heb je er geen hulp bij gevraagd van iemand die meer met het bijltje heeft gehakt?:confused:

Volg nu toch eens die tip over alles eerst uitbouwen, je moet nu toch overnieuw beginnen, kun je het gelijk eerst uittesten of alles het nog doet.

Kun je je niet voorstellen dat hier af en toe de tranen in m'n broek schieten?

Ik ben absoluut geen zeurder maar wel als me dat 100 euro gaat kosten. Ik kan best tegen grapjes maar er moet geen 100 euro aan vast zitten. Ik snap niet waarom je dat niet begrijpt. Maar oke je zei dat het niet perse nodig is dat het te laat is. Ik ga eerst eens alles uitbouwen.

En jah ik kan me voorstellen als iemand met ervaring met computers bouwens de tranen bij iemand in de broek kan schieten als iemand die dit nog nooit gedaan heeft het ook nog eens een keer op zon stomme manier doet. Toch vind ik het allemaal niet nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan