Probleem met inelkaar zetten pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo alles is uitgebouwd. allene de cpu & cpu fan zitten er nog in. en moederboord zelf natuurlijk:p

Nu moest ik het kortsluiten toch en de koptelefoon/geluidsboxen aansluiten om te horen of ik een bios beep krijg en zo ja dit herhalen na het toevoegen van me geheugen en videokaart. En als er geen beep was is het kapot. Heb ik dat goed begrepen?

Zo ja hoe kortsluit ik de boel dan?

Hallo !

Ik volg dit topic met stijgende verbazing !

@appelsapman: als m'n dure hologe kapot is ga ik naar en horlogemaker, omdat ik er geen verstand van heb en het me niet kan permitteren om 'n Omega te verzieken !

Je koopt een prachtige set computerspullen en probeert er zonder enige kennis van zaken een PC van in elkaar te fabrieken.

Als er dan wat mis gaat moet je niet boos op ons zijn, maar op jezelf !

Beschouw het als leergeld, en vraag gewoon hulp van een vakman, voordat het je nog meer gaat kosten.

Fouten die je nu maakt bij de samenstelling werken gewoon door, en zo krijg je de PC nooit lekker aan het draaien.

Wijsheid toegewenst !

Greetz,

Harry.

ik heb volgens mij niet gezegd dat ik dit op jullie betrek. noway. Ik zou niet durven. Daar is geen ene reden voor en ik heb ook niet gezegd dat ik dat gedaan heb. Alleen hoeveel neiging jullie er ook voor hebben die flauwe grappen met welke reden dan ook beginnen me echt de keel uit te hangen. Zoals ik al zei daar hang wel 100 euro aan vast.

Ik betrek dit alleen maar op mijzelf. Ik hoop alleen hoe lachwekkend het ook mag zijn dat jullie me een beetje kunnen helpen. Wil ik een vakman erbij halen kan ik dat gratis doen alleen kan dat dan in verband met zijn agenda pas op zaterdag. Als er eventueel geen beschadigingen aan verbonden zijn dan zou lange pier over dat kortsluiten nog het een en ander kunnen uitleggen om te zien of iets het nog lekker werkt.

Inderdaad @Harry, alhoewel ik mijn volledig digitale Seiko, buiten 1 x, steeds nog zelf gerepareerd heb, maar ik ben dan ook een deugniet:evil: , wat dat betreft, en die loopt nu al meer dan 30 jaar, een loep en een vaste hand, doet wonderen.( en goed gereedschap)

TS, schakel hulp in, want dit gaat zo niet goedkomen.
Hoe oud ben je overigens?

zo alles is uitgebouwd. allene de cpu & cpu fan zitten er nog in. en moederboord zelf natuurlijk:p

Nu moest ik het kortsluiten toch en de koptelefoon/geluidsboxen aansluiten om te horen of ik een bios beep krijg en zo ja dit herhalen na het toevoegen van me geheugen en videokaart. En als er geen beep was is het kapot. Heb ik dat goed begrepen?

Zo ja hoe kortsluit ik de boel dan?

Dat hulp inroepen lijkt me een goed idee! want nu is alles uitgebouwd, behalve je mobo en daar gaat het nu juist om:D

Jah. En ik ben dan ook wat zekerder dat het goed gaat.

Nog een vraagje. Ik weet niet of jullie aan de hand van wat er gebeurd is mij dit al kunnen vertellen. Maar wat zou er eventueel allemaal kapot kunnen zijn. Is de kans bijna zeker dat me mobo stuk is? Is de kans groot dat me videokaart geheugen en processor nu ook kapot zijn. Of gaat het nu alleen om me mobo.

Ik kan me zo voorstellen als me videokaart op me mobo aangesloten is en het word kortgesloten doordat het mobo op de ijzeren kast ligt dat dit ook mijn videokaart naar de ***** helpt. Helaas kon ik niet op een school terecht met elektro techniek anders zou ik hier zeker meer van weten. Daarom mijn vraag.

Het is vervelend, maar dat is een kwestie van bidden, hopen en uitproberen.
De kans is groot dat je mobo kapot is, en zelfs je graka en cpu zouden kapot kunnen zijn, maar het hoeft niet zo te zijn.

Ligt er mede ook een beetje aan in hoeveree de kortsluiting meerdere keren is geweest, hoe zwaar en hoe alles aangesloten was.

Succes!

als ik het zo door lees .
ben je al bij de eerst handeling de mist in gegaan .
tip een #denk om statische elektriciteit dus ontlaad je of maak een verbinding met de kast door middel van een pols draad .
tip twee #lees de handleiding goed door voor dat je begint .
tip drie # zet de afstand bussen van de kast op de goeden plaats
tip vier # lig het bord op een vlakke zachte onder grond en zet het geheugen .
en de cpu met het koel blok op het bord vergeet niet de stroom van het koel blok aan te sluiten op het bord .
tip vijf # monteer de backplate in de kast .
tip zes # zet nu het bord in de kast en duw het bord zacht naar achteren .
dat de achterkant goed in de back plate zit en maak het vast met een schroefje .
tip zeven # zoek de plaats waar atx power en de atx 12 volt aansluiting zitten en sluit die aan .
tip acht# sluit nu de stekkers power led> speaker> reset sw>atx power swits en ide led aan op systeem panel connector .
tip negen # sluit nu de floppy kabel aan op het bord en de gedraaide kant op de floppy drive en de platten stroom connector .
sluit dan de ide kabel op het bord aan en op de hdisk >kijk of de hdisk master staat .
sluit ook de cd dvd aan denk om master sleve setting .
als je een sata hdisk aansluit denk om de aansluit en stroom kabel .
en zet dan in het bios de sata controller aan .
de rest is niet zo moeilijk meer .

Bedankt ultraplex. Maar dat is dan voor de volgende keer. Ik ga nu echt niks meer zelf doen. Misschien in de toekomst met een goedkoop pctje om te oefenen.

trouwens ik heb gehoord dat als je hardware kortgesloten is. Dat je dit met garantie terug kan geven zolang je er maar niet bij zegt dat het door de kortsluiting komt. Omdat er geen zichtbare beschadigingen zijn kunnen ze niet weten of ik iets kapot heb gemaakt en wanneer ze testen op kortsluiting kan dan ook een foutje bij de fabrikant zijn geweest.

Kortom de garantie telt nog zolang je je mond houd. Is dit nou daadwerkelijk waar. Het zou wel mooi zijn want de kappote hardware opnieuw betalen gaat lastig worden.

trouwens ik heb gehoord dat als je hardware kortgesloten is. Dat je dit met garantie terug kan geven zolang je er maar niet bij zegt dat het door de kortsluiting komt. Omdat er geen zichtbare beschadigingen zijn kunnen ze niet weten of ik iets kapot heb gemaakt en wanneer ze testen op kortsluiting kan dan ook een foutje bij de fabrikant zijn geweest.
De vraag is natuurlijk of je dat wilt, het is uiteraard niet netjes om op deze manier de boel te belazeren (want dat is het toch gewoon?)

Ik ben het met Frisian eens en hoop dat men er niet intrapt. Ik hoopt dat alles TESTED de fabriek verlaten heeft. En door dit soort grapjes worden onderdelen alleen maar duurder (voor jou en anderen). Denk daar maar eens over na.

Bedankt ultraplex. Maar dat is dan voor de volgende keer. Ik ga nu echt niks meer zelf doen. Misschien in de toekomst met een goedkoop pctje om te oefenen.

Kortom de garantie telt nog zolang je je mond houd. Is dit nou daadwerkelijk waar. Het zou wel mooi zijn want de kappote hardware opnieuw betalen gaat lastig worden.

Maar wat zijn nu precies je plannen dan. De boel moet toch eerst in elkaar om te kijken of er iets kapot is en wat eventueel wel nog werkt (misschien alles nog, misschien niets meer) Maar hoe nu eerst verder?

Toch nog steeds verstandig om de eerder aangedragen optie te gebruiken, kun je gelijk de boel testen, en dat scheelt weer onnodig in en uitbouwen.:rolleyes:

Toch nog steeds verstandig om de eerder aangedragen optie te gebruiken, kun je gelijk de boel testen, en dat scheelt weer onnodig in en uitbouwen.:rolleyes:

Goed plan, alleen is volgens mij het moederbord nog niet uitgebouwd en daar gaat het juist om, dus TS, je moet de door Lange Pier eerder aangegeven procedure stap voor stap volgen!

Loop de manual nog eens na, of doe onderstaande.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices wel werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Nog maar even voor alle duidelijkheid:D

Wahahahahahahah.

Die vriend van me (Computer expert) Is ff langs geweest. Toch nog vandaag. Te meesterlijk gewoon. Hij test de boel. Resultaat: Alles werkt nog. Hij bouwt alles eron. De pc word aangezet floppy erin. Alt + F2 en het hele bios gebeuren begint. En nu wel met beeld en de afstandbusjes. Wahahahaa. im the lucky man.

onder andere namens jullie hoor maar vooral dankzij mijzelf, want Ik ga nooit meer domme dingen doen. blij blij blij blij blij blij blij blij.

Laatst bewerkt:
:D :thumb: :D :thumb: :D :thumb:

Kun je eindelijk beginnen met Tetris spelen:D

Wel wat meer spellen hoor;)
Maar iedereen verder bedankt ondanks te flauwe grappen:thumb:

Wahahahahahahah.

Die vriend van me (Computer expert) Is ff langs geweest. Toch nog vandaag. Te meesterlijk gewoon. Hij test de boel. Resultaat: Alles werkt nog. Hij bouwt alles eron. De pc word aangezet floppy erin. Alt + F2 en het hele bios gebeuren begint. En nu wel met beeld en de afstandbusjes. Wahahahaa. im the lucky man.

onder andere namens jullie hoor maar vooral dankzij mijzelf, want Ik ga nooit meer domme dingen doen. blij blij blij blij blij blij blij blij.
mazzel pik :D :D :D :D .
heel veel plezier met je systeem .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan