Probleem met installeren Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitzfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Hallo allen, volgende uitdaging waar ik zelf niet uitkom:

Wanneer ik mijn net gekochte netwerk kaart in steek en de pc opstart, vind hij netjes nieuwe hardware en installeerd de drivers.
Wanneer hij dan klaar lijkt te zijn, meldt hij "Hardware kan niet worden geinstalleerd.
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat."
"De gegevens zijn ongeldig"
Hij komt dan in apparaat beheer te staan als een ethernet controller met een vraagteken. Hij meldt code 1. Dat houdt in stuurpogramma's niet goed geinstalleerd.
Dit is de tweede kaart.
Hiervoor had ik een ander merk die hetzelfde deed.
Al in diverse PCI slots geprobeerd.

Ik heb Windows XP Home

Nu heb ik al op een topic gereageerd dat een jaar oud was... maar daar mocht ik niet meer op reageren...

daar werd als oplossing gegeven dat ik een sleutel moest aanpassen in het register.
deze sleutel zou als slot werken zodat je nieuwe pci kaarten niet kunt installeren.

Hoe pas ik deze sleutel aan en waar doe ik dat???

Wat je eens kunt proberen

Kijk even in de BIOS en kijk of PNP (Plug And Play) configuratie door Windows wordt gedaan. Er staat iets als Plug and Play OS zet deze op Yes

Zet dan gelijk even de optie aan bij ESCD (Extended System Configuration Data) clear ofwel de plek waar die informatie staat een soort van reset te geven

Misschien dat dit iets helpt.

Zet dan gelijk even de optie aan bij ESCD (Extended System Configuration Data) clear ofwel de plek waar die informatie staat een soort van reset te geven

waar vind ik dat? staat niet onder PNP/PCI Config...
Bios is AMIBIOOS NEW SETUP UTILITY 3.31A

Ik kan niet zeggen waar dit staat aangezien ik geen AMI bios hebt. Het is een kwestie van alle optie in de bios even doorlopen of je het ergens kunt vinden.
Mogelijk zit het niet in het bios maar dacht dat dit redelijk standaard opties was.

Je kunt ook nog even zoeken in het boekje van het moederbord als je dit hebt natuurlijk anders vervalt die optie.

het probleem is opgelost... het probleem zat in het register... daar stond niet aangevinkt dat nieuwe pci kaarten mochten worden geinstalleerd...

bedankt voor de moeite!!!

Slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan