Probleem met installeren Sitecom wireless network pc card

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerwk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
2
Hoi computerkenners,

Ik heb opnieuw Windows (XP, SP2) moeten installeren op mijn laptop. Nu ik probeer de wireless network card weer aan de praat te krijgen om de laptop in een netwerk op te kunnen nemen, lukt het me niet deze te laten herkennen door de computer. Het is een kaart van Sitecom, versie WL 011 v1, die moet verbinding gaan maken met een router van Sitecom, WL 018 v2 (die overigens is gekoppeld aan onze desktop en waarvan de internetverbinding nog goed lijkt te werken). Lampje van de kaart zelf gaat maar heel eventjes aan tijdens opstarten van de laptop en daarna weer uit. In apparaatbeheer geeft Windows een geel uitroeptekentje bij de kaart. Voorzover het me is gelukt een driver te installeren (na vele waarschuwingen van Windows, want deze is niet compatible met de HCL-lijst o.i.d.) krijg ik als foutmelding onder apparaatstatus "code 10". Ben er al ruim een halve dag mee bezig en heb er genoeg van. Is er iemand die mij kan helpen???

Alvast bedankt,
Kim
 
Heb je na de herinstallatie van XP ook als eerste alle drivers van je moederbord weer geinstalleerd?
Die drivers staan op een CD-Rom die je bij de laptop hebt gekregen bij de aanschaf.
Op zo'n CD-Rom van de fabrikant staan vaak mapjes met namen als (bijvoorbeeld!):
LAN (is voor deze siruatie belangrijk), Chipset, Audio, IDE/RAID, Utilities, enz, enz.
 
Probleem opgelost

Bedankt voor de reactie. Helaas vloog kort na mijn bericht mijn gehele internet eruit, dus het heeft even geduurd voor ik kon reageren.
Ik weet nog steeds niet waar het probleem aan heeft gelegen, maar uiteindelijk heb ik op basis van de fabrieksinstellingen van de laptop opnieuw Windows SP2 geïnstalleerd, computer opnieuw opgestart, cd-rom met software van de kaart erin en toen de kaart er weer ingestoken. En ineens herkende hij hem wel als Wireless Lan kaart. Rarara, hoe kan dat? Vreemd, omdat ik de eerste keer dat ik 'm installeerde (paar jaar terug), SP2 nog niet bestond. Maar goed. Alles werkt weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan