Probleem met installeren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper90

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
9
Goed ik heb een groot probleem..
Ik had kaspersky 7.0 geinstalleerd alleen die had wat problemen met de geluidskaart. Ik dacht we gaan repair doen dus ik deed vol goede moed windows xp CD in de Cdrom drive..
Ik drukte op Installeren (zonder erbij na te denken).. Dus hij installeert op zijn gemak ik kijk weer even zie ik dat Windows XP midden in de Installatie bijft vastlopen de error code is: STOP: 0xC0000007e (0x804f05a4, 0xf7a73a84, 0xf7a73780) in een bluescreen . Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Ik voel me nu echt :confused:
Ik ben bang dat ik een nieuwe HD moet kopen.
Als dat zou moeten leg dan ook even uit hoe BIOS moet ingesteld worden (Dat snap ik namelijk niet)
Ik heb volgens mij nog een HD liggen zoniet koop ik er eentje van 250GB morgen..
 
Laatst bewerkt:
De foutcode 0xC0000007e is niet helemaal juist genoteerd, er is in ieder geval niets van te vinden. Waarom denk je eigenlijk dat je harde schijf defect zou zijn?
 
Ik had dus al Windows XP op die computer staan en nu zet ik er nog een keer Windows XP overheen en dat gaat dus niet. Hij is naar de knoppe omdat hij die installatie onthoud want ik heb niet mijn HD geformatteerd. Als iemand een manier weet om je HD te formatteren (Ik kan nog bij BIOS Setup en POST maar verder ook niet) Ik zal even kijken wat wel de error code is ;)
F8 drukken (laatst bekende instellingen) is ook al geprobeerd en ESC ook..
Sorry had hem verkeerd gegeven:
*** STOP: 0X0000007E (0xC0000005, 0x804F05A54, 0F7A73A84, 0xF7A73780)
wat verder in beeld komt als ik hem zonder Windows XP cd opstart:

Fout:
Er is een fout opgetreden in Setup tijdens het instellen van systeembeveiliging

Uitgebreide fout.
 
Laatst bewerkt:
Ook al stond er al een XP op, als je een schone installatie bent gestart, begint XP eerst met formatteren. Maar jij moet dan meerdere opdrachten hebben gegeven, de setup loopt niet klakkeloos door nadat jij op Installeren hebt gedrukt. Dus welke schermen van de setup heb je allemaal gehad en welke keus heb je bij ieder scherm gemaakt?

En als je HD defect is, kan formatteren daar ook niets meer mee. Waarom ga je met de CD van XP in de lade niet herstarten, druk daarna op een willekeurige toets om vanaf die CD op te starten en waarom begin je daarna niet aan een schone installatie van XP? Bekijk deze site goed, maak een keus uit de linkerkolom, daar staat alles duidelijk uitgelegd.
 
Ik kijk nu bij BIOS -> Standard CMOS Features en ik zie dat IDE Primary Master _NEC DVD RW ND-35 staat en bij IDE Secondary Slave mij HD.. Ik denk dat ik even kabeltjes ga verwisselen en dan doet die het hopelijk weer.. Hij start dus nu op via de CD Drive en niet via de HD dus daarom loop die de heletijd vast op die windows installatie. Wie weet hoe ik dat kan aanpassen in de BIOS ? Goed dit heeft niet gewerkt hij blijft opstarten via de installatie ik laat nu even de cdrom drive eruit.
Bij de installatie had ik gekozen voor een Dynamische update.
Toen is de CDrom de volgende punten afgegaan:
1 Infotmatie Verzamelen
2 Dynamische update uitvoeren
3 Installatie voorbereiden
4 Windows installeren (en hier komt ook de fout)
laatste stap lukt mij niet want ik blijf bij windows installeren hangen:
5 Installatie voltooien
Hij heeft dus nooit de HD geformatteerd..
-> Ik check nu weeer de CMOS featuren bij BIOS en ik zie tot mijn verbazing dat IDE secondary Master staat de cdrom drive en bij IDE primary Slave stat mijn HD. Ik krijg mijn Hd maar niet op IDE primary master.. Ik ga nu even proberen zonder de CD rom drive op testarten misschien dat het helpt.
Ik weet het niet meer mijn HD staat op Primary master
en mijn CDrom drive Secondary Master zie ik nu even kijke of ik hem op secondary slave krijg
Hij helpt dus ook niet ik zie nu echt geen andere oplossing dan een andere HD..
Ik heb nog een oude HD liggen :D
Er staat windows 98 op alleen hij gaat wel verder als het laadscherm maar hij mist een bestand.
Dus het probleem ligt wel in de HD
Ik ga nu naar de winkel en koop een nieuwe HD en installeer windows XP daarop
Als die het doet formateer ik de oude HD en heb ik als het goed is weer een lopend systeem.


De opstart procedure:
1 Eerst start die BIOS
2 Daarna detecteerd die de HD
3 Dan komt het laad scherm van Windows XP
4 Dan komt er te staan: "setup word opnieuw gestart...."
5 Hij gaat verder instaleren waar die gebleven is.
6 Er komt een fout.
7 Hij start weer opnieuw op en volgt weer deze procedure.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben naar de winkel geweest maar ze hadden geen HD op vooraad :confused:
Maar er is eigelijk niks mis met die oude HD behalve dat die blijft vastlopen op die installatie.
Ik heb nog een 2de computer als ik hem daarin doe zou ik hem dan kunnen formatteren ?
Ik ga even kijken wat voor een het is: Hitachi HDT722525DLAT80
Wel een probleem als ik die oude Hitachi wil formateren want daar staat XP Home op en op de oude staat PRO
windows professional detecteerd hd niet met windows XP hoe kan ik ervoor zorgen dat die wel die hardeschijf detecteerd ??
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Wat denk je nu met kabeltjes verwisselen te bereiken ?

Met de 80-aderige kabel moet de master aan het eind, en de slave in het midden zitten.

Dus: Je HDD op master aan het einde van de kabel, en je DVD-speler-brander in het midden.

Idem voor de 2de IDE, als daar ook 2 apparaten opzitten.

Is dat echter een 40-aderige kabel, kun je de tweede HDD en de DVD-speler beter verwisselen, anders wordt die schijf te langzaam.

M.i. is je hele probleem geen goede inbouw van genoemde apparaten, vandaar je problemen met een installatie.

De fout 0x00000007e wijst ook in die richting.


Greetz,

Harry.
 
Uhm omdat die anders op de CDrom drive opstart en niet op de HD en dat is niet de bedoeling.
M.i. is je hele probleem geen goede inbouw van genoemde apparaten, vandaar je problemen met een installatie.
daarom heeft mijn pc ook meer dan een half jaar gedraaid.

Wie kan me helpen met het formateren van mijn C schijf via BIOS. Mijn moederbord is MSI K8N neo4 platinum wie kan me hiermee helpen.
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt om de HD op een Windows Pro te openen enzo heb ik nog wat files kunnen saven. Ik ben hem nu aan het formateren en daarna ga ik windows er op zetten.
 
Ok goed hij doet het weer :D
Bedankt nog voor jullie "hulp" :p
Wat ik heb gedaan is het volgende:
De HD uit de computer gehaalt en in mijn oude computer gedaan.
Daarna F8 tokkelen en zorgen dat die via de HD opstart in de oude computer.
Daarn heb ik start->uitvoeren-> cmd -> format e:/ (zo heette die schijf).
Daarna heb ik hem weer terug gezet in de computer waar die "thuis" hoort.
Bij BIOS ingesteld dat die eerst via de CD-Rom drive moet opstarten.
Begint die overnieuw. Windows CD erin en de installatie verloopt autmatisch.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb..
Als iemand ooit hetzelfde probleem heeft weet die hoe die het aan moet pakken ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan