probleem met internet op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragonis7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Ik zit met een probleem.
Ik ben eerste jaars student ICT op MBO niveau en we moeten een server maken voor het van netwerkbeheer. Nu is me het wel gelukt om de servers aan de praat te krijgen en dat ze elkaar zien. ( De een is DC in combinatie met DNS en de ander is een member server.) Nu ben ik bij een hoofdstuk beland, waarbij ik de DC moet koppelen aan het internet en dat de member server via de DC naar het internet kan.
Ik krijg dit echt niet voor elkaar. ZO gauw als ik het IP-adres in moet vullen voor de netwerkkaart die voor het internet moet dienen raak ik in de problemen. Het staat niet duidelijk uitgelegd waar ik het IP-adres, default gateway en DNS-server vandaan moet halen. Mijn eigen thuisnetwerk is als volgt opgesteld: Een modem met daarop een router aangesloten, waar twee computers aanhangen. Moet ik misschien op zoek gaan in de router?
Kan iemand mij AUB op weg helpen?

op de server:

default gateway naar de router.

Op de client: dns en default gateway naar de server.

op de server:

default gateway naar de router.

Op de client: dns en default gateway naar de server.

Niet helemaal juist:
In een Windows domeinstructuur moeten alle werkstations en servers als DNS-server de DNS-server van het domein hebben.

Default gateway moeten inderdaad op de werkstations en servers naar het LAN-ipadres van de router staan.

PS: Als je zo 'slim' bent geweest om een domeinnaam te kiezen die uit 1 deel bestaat (bijv. "MijnDomein") ipv. een domeinnaam in 2 delen (bijv. "MijnDomein.local"), dan moet je op de DC/DNS server in de DNS service configuratie "doorgeefservers" aangeven, bijv. die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of de standaard DNS-servers van je provider, anders kunnen de aanvragen voor Internet domeinen niet opgelost worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is het probleem niet. Ik heb beide servers goed ingesteld en ze kunnen elkaar gewoon zien. De een als DC en de ander als menbersever. Het probleem is dat ik op virtual pc moet werken en dat virtual pc mijn netwerkkaart niet ziet en die moet ik selecteren om op het internet te kunnen komen. Maar kan iemand mij misschien helpen met het probleem genaamd virtual pc?
Alvast bedankt.

@Dragonis: Zelden een startposting gezien die (naar nu blijkt) zo weinig relevante informatie bevat over je werkelijke vraag.

Even over Virtual PC: Wat ik altijd doe in een domein-omgeving is de netwerkinstellingen op "Virtual networking" zetten (dus niet kiezen voor host-only en ook niet voor NAT) link. Ik vermoed dat je dat inderdaad probeert te doen, maar je geen fysieke netwerkadapter kunt selecteren voor dat doel binnen de instellingen van je virtuele computer? In dat geval zou ik VPC opnieuw installeren.

Tijs.

Dank je voor de hulp. En sorry voor de slechte startposting, maar ik wist niet helemaal hoe ik mijn probleem moest omschrijven, omdat ik niet precies wist wat het probleem veroorzaakte.

Nu ben ik dus wel tot de conclusie gekomen dat ik virtual pc opnieuw moet gaan installeren, want de ander oplossingen werken niet.

Dragonis7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan