probleem met internet via switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

tealc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Hallo,

Ik heb dus een probleem. Ik heb sinds kort een netwerk via een switch. Ik heb mijn internetverbinding gedeeld via deze switch met drie andere computers. Maar nu kan ik alleen fatsoenlijk op internet, outlook, msn, ... Zodra de andere computers een site willen openen of willen controleren op e-mail loopt die computer vast. Hoe komt dit? Kan iemand mij hier een uitleg voor geven?

Danku

Een switch alleen is meestal niet voldoende om internet te delen, tenzij je provider meerdere IP adressen toestaat.

Als je rechtstreeks vanaf het modem wilt delen heb je een router nodig die zelf IP adressen toewijst.

Maar kazaa en sommige andere websites werken wel. Het is eigenlijk voornamelijk als je naar hotmail of e-mail wil controloren via outlook express dat de computer vastloopt.

Welke provider heb je en hoe heb je de switch aangesloten ?

Bij @home bv kun je wel meerdere comps via een switch aan het kabelmodem hangen maar die kunnen niet gelijkertijd aan/online.

Doe je dat wel ontstaat er een IP conflict.

Bij Chello is je internet vaak gebonden aan je MAC adres dus zou het zonder router ook niet goed werken.

De enige manier zou zijn als je in je hoofd PC twee netwerkkaarten hebt en via de tweede kaart de Switch aangesloten hebt.

btw: Sommige sites kunnen lijken te werken als die al eens eerder met een goed werkende verbinding zijn opgehaald. Die komen dan niet van internet maar uit de cache op je harddisk.

Het beste wat je kunt doen is op alle drie even controleren welk IP adres ze hebben

In XP even een commandprompt openen met START->UITVOEREN en dan CMD intikken

Vervolgens in het commandvenster intikken IPCONFIG /ALL

Ik heb een abonnement bij scarlet. Maar moet ik een vast ip-adres instellen ofzo? In de bijlage zitten 2 afbeeldingen van de ipconfig.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan