• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met invoeren van uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoerkeHarmsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
:confused:

Goedmiddag,

ik ben bezig met een opdracht om een nieuw en simpel systeem te maken voor het invoeren van uren. Ik ben al een heel eind alleen zit ik met de laatste formules.

Ik zoek een formule bij dit probleem.

In C4:C8 staan verschillende namen van medewerkes. in de tabel er naast wil ik aan geven dat ze aan wezig waren met een 1. de kolom ernaast wil ik aangeven wie er uit de lijst van C4:c8 aanwezig zijn zonder dat ik zelf een naam hoef in te voeren.

Kan iemand mij helpen of is dit probleem niet op te lossen met een formule?

Alvast bedankt en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bijlagen

Hoi

Ga op cel E11 staan. Druk F2 en plak dit in de cel:

=ALS(RIJ()<11+SOM($D$11:$D$14);INDEX($C$11:$C$14;KLEINSTE(ALS($D$11:$D$14=1;RIJ($C$11:$C$14)-10;1000);RIJ()-10));"")

Druk dan niet op Enter, maar op Ctrl-Shift-Enter. Het is een matrixformule.

Kopieer dan de cel naar de 3 cellen eronder.

Indien de cellen in jouw echte bestand anders zijn, dan moet de formule (licht) aangepast worden.

Wigi

@BoerkeHarmsen: Probeer de volgende keer een duidelijke titel te verzinnen voor je probleem.

Hoi

Ga op cel E11 staan. Druk F2 en plak dit in de cel:

=ALS(RIJ()<11+SOM($D$11:$D$14);INDEX($C$11:$C$14;KLEINSTE(ALS($D$11:$D$14=1;RIJ($C$11:$C$14)-10;1000);RIJ()-10));"")

Druk dan niet op Enter, maar op Ctrl-Shift-Enter. Het is een matrixformule.

Kopieer dan de cel naar de 3 cellen eronder.

Indien de cellen in jouw echte bestand anders zijn, dan moet de formule (licht) aangepast worden.

Wigi

De formule werkt prima.
Alleen nu wil ik hem ergens anders plaatsen alleen krijg ik elke keer de fout melding #GETAL. Wat ik ook probeer het probleem blijft. Misschien n og even wat informatie. De nieuwe plek van de formule wordt B5 en loopt door tot B22. Om te zien wie er aanwezig was staat in O5 t/m O 22. Zou je me nog een keer kunnen helpen:o
Alvast bedankt

ik zal er even mijn nieuwe probleem bij doen, misschien wordt het dan iets duidelijker

Bijlagen

=ALS(RIJ()<4+SOM($N$4:$O$22);INDEX($B$4:$B$22;KLEINSTE(ALS($O$4:$O$22=1;RIJ($B$4:$B$22)-3;1000);RIJ()-3));"")

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan