Probleem met Iomega Home Network Hard Drive 320GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterb12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
0
Heb mij recent een Iomega Network hard drive aangeschaft. Hardware aansluiten en software installeren geen probleem. Verdere installatie lukt niet. Het lukt mij niet een stationsletter toe te kennen. Krijg de volgende melding wanneer ik probeer in te loggen : access to the network resource was denied. Ik weet ook niet wat ik bij folder moet invullen.
Zou zeer graag verder raken...
 
Zelfde probleem: Access denied

Beste Pieterb12,
Helaas heb ik hetzelfde probleem met installeren van Iomega 500GB Ethernet HardDrive. Na het invoeren van username en password in "remote device login" kom je automatisch in het scherm "connect disk" om een drive te selecteren:

Disk number: keuzemogelijkheid uit verschillende vrije drives
Folder: Vrije tekst invoer? (er is niets te selecteren)
Password:

Diverse dingen geprobeerd, maar helaas telkens het bericht "Mount, access to the network resource was denied"

Wie kan ook mij helpen?

Luc
 
Ondertussen werkt dit toestel naar behoren. Ik kan mij eigenlijk niet meer herinneren wat precies het probleem was maar denk dat ik mijn pc heb moeten heropstarten na het installeren. Is op de een of andere manier vanzelf gelukt...
 
@lucdevos1,

Welkom op Helpmij.:)

Het beste is om even een eigen vraag aan te maken. Het is niet gebruikelijk en netjes om in te breken in iemand zijn/haar topic.
 
Wel een late reactie, maar mischien heeft hier iemand nog iets aan :cool:
Opgelet: is wel voor een windows bak.

1. Ga naar de Iomega setup pagina (in mijn voorbeeld is dit http://192.168.1.101)
2. Enable de Samba service en klik op apply.
3. Klik links in het menu op SMB server.
4. Selecteer in het venster 'folder list' een map (standaard PUBLIC) en kopieer die dmv die pijltjes toetsen naar het venster 'shared list'.
5. Klik nu op de knop 'Password' en maak hier een wachtwoord aan voor deze map.
Eenmaal een wachtwoord aangemaakt, verschijnt er een sterretje achter deze map.
6. Sluit je browser af en start de Iomega Discovery Home tool.
7. Selecteer het Mount keuzerondje en klik op 'Search for Remote Devices'.
8. Normaal gezien vindt hij nu je HD. Klik op de gevonden HD en er verschijnt een klein venster 'Remote Device Login'
9. Standaard Username en Password = admin: kun je tevens veranderen op de setup pagina.
10. Klik nu op mount en er verschijnt indien user en password correct zijn een nieuw klein venster 'Connect Disk'.
Indien je dit venstertje niet krijgt klopt je loginnaam of paswoord niet.
11. Selecteer een stationsletter, een map 'folder' (hier verschijnt een overzicht van alle aangemaakte shared folders. (standaard is dit public)
12. Geef het wachtwoord voor de geselecteerde mapnaam is en klik op Set.
13. Als je alles correct hebt ingevuld krijg je een melding 'Remote Device Connected' en is je HD nu via 'mijn computer' zichtbaar en bereikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan