Probleem met java op laptop met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Hallo,
Ik heb een laptop waar origineel windows 7 op draaid. nu is er een online spel (playok) waar java voor nodig is. het heeft altijd gewerkt maar (ik denk na een update) werkt nu niet meer.
Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de gang.
Kan iemand helpen, ik kom er niet meer uit.
Alvast vriendelijk dank voor uw reactie,
 
Hallo Stuk. :D
Hier kun je mooi controleren of je de juiste versie hebt.

http://www.java.com/nl/

Daar staat bij heb ik java. Klik daar maar eens op. Laat hem rustig werken het heeft even tijd nodig. Heb je een 64 bit of 32 bit windows 7. Let daar ook even op.

Daar kom je achter. Klik op computer, dan rechter muisknop, dan eigenschappen.
Lees daar even door dan zie je of je een 32 of 64 bit hebt.

En als ik me niet vergis dan heb je zowel de 32 bits alsmede de 64 bits van java nodig.
Hieronder lees je waarom dit zo kan zijn. :eek:

http://www.java.com/nl/download/faq/java_win64bit.xml

Laateens weten wat het werd. Succes ermee. Over een half uurtje kun je weer gamen hoop ik toch. ;)
 
Na de controle op de javasite krijg ik een foutmelding met daaronder de volgende opties.
Enig idee welke van toepassing zou kunnen zijn?

Als u hierboven niet uw computerinfo vermeld ziet staan, bekijk dan deze aanvullende configuraties:

1.Java inschakelen via uw webbrowser
2.Java inschakelen via Java Plug-in Control Panel
3.De cache van de webbrowser leegmaken
4.Voor Firefox 3.6 en hoger is Java 6 Update 10 of hoger vereist
5.Java en Google Chrome Browser
6.Ondersteunde systeemconfiguraties


Groet,
 
Beter is dit. Want je kun altijd java downloaden.

Ga naar configuratie, programma's en onderdelen. Dan zie je als het goed is ergens java staan of Java Tm staan. In ieder geval verwijder eerst alle java gewoon dat kan geen kwaad en dan weer opnieuw beginnen zoals eerder vermeld. Probeer dat eens. Niet goed terug komen. Groet ;)
 
Hallo,
Ik had eerst al java verwijderd van de pc om daarna java opniew te installeren.
Gr,
 
nee, nog steeds het zelfde probleem. Snap er niets van.
Gr,
 
Je zegt ik had java verwijderd. Dus die is totaal verdwenen neem ik aan.

Oke dan volg eerst stap 3. Cache leegmaken. Dan weer proberen te installeren.
 
Ik heb de cache leeggemaakt via de browers en daarna java weer geinstalleerd. helaas, als ik een controle slag uitvoer via de java website krijg ik weer een error. ook werk het betreffende programma nog steeds niet. ik zou het niet meer weten.
 
Oke dan nu nog even dit. Je hebt administrator machtigingen of rechten nodig. Dat is vaak iets met de rechtemuisknop.... Lees hier eens. Dat moet toch gaan lukken anders eet ik bijna, ja let op, bijna een bezemsteel op. Hahaha.

http://java.com/nl/download/uninstall.jsp
 
Hallo,
Ik ben er helaas weer. beetje druk gehad maar het spel waar Java voor nodig is werkt nog steeds niet.
Ondertussen echt alles maar dan ook alles geprobeerd. iemand gaf aan dat het misschien wel een virus kon zijn. en inderdaad m'n virus scan is al een poosje verlopen maar had er geen erg in deze te updaten. als ik nu een willekeurig virusprogramma wil installeren krijg ik de melding dat er problemen zijn met de internetverbinding. achteraf heb ik e.e.a. weer meer gehad bij bepaalde downloadhandelingen. probleem is nu dat ik geen virusprogramma kan installeren omdat er problemen zijn met de verbinding die er eingelijk niet zijn.
HELP wat moet/kan ik nog doen.
 
Heb je wel eens gehoord van microsoft security essentials scanner. Gratis ook nog en werkt bij mij prima in, ja ook windows 7, 64 bits. Gooi alle virusscanners eraf want deze conflicteren met elkaar. Welke heb jij nu of heb je er meer. 1 virusscanner is dus wel nodig en geen 2. Ik neem aan dat je er 1 hebt. Deze is echt een aanrader vind ik.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials

Zodra je heb geinstalleerd ga je scannen. Heb je een virus dan vind hij deze wellicht.
Je hebt een legale versie windows 7 dan is dit geen probleem.

Oude virusscanner verwijderen via Configuratiescherm en dan programma's en onderdeelen. Zoek daar naar jou virusscanner die er af moeten. Het is mijn advies, maar je moet het zelf beslissen. Ja, wat moet je als niets werkt. Oke succes en hoop toch dat je java kunt installeren en laat eens weten.

P.S. Herhaal de stappen die ik eerder schreef.
 
Ik heb nu GData, zat indertijd bij m'n laptop, zal deze inderdaad helemaal verwijderen.
Het probleem is nu nog echter dat ik bij een bepaalde fase een melding krijg dat er een probleem is met de internet connectie terwijl die 100% ok is.
Ik heb die melding overigens al eens eerder gekregen toen in foto software wilde downloaden van het Kruitvat.
 
Oh oke. Dat kan. Waarschijnlijk is die verlopen en dan kun je die vaak niet meer verwijderen. Dan moet je als je het nog kunt deze opnieuw installeren en dan eraf knikkeren.

Misschien eens zoekfunctie gebruiken en zoeken naar G data. Kan zijn dat hij ergens wel een uninstall vind voor deze. Zie je uninstall staan dan klikken en dan gaat deze eraf.

Niet gevonden dan deze uninstaltool. Even installeren en daarna dus eraf knikkeren.
http://www.compucated.be/vista/removal-tools-uninstall-tools-voor-antivirus/

Laat maar weer eens weten
 
Heheh pfffffffffffffffff eindelijk.......................het werkt.
Gdata verwijderd omdat de licentie was verlopen en een gratis (Antivir) geinstalleerd. en ja hoor, probleem helemaal opgelost.
Dank groet en tot ziens,
 
Hallo Stuk. :eek: Zet even op Opgelost.

Ah dat is mooi nieuws. Ja sommige zijn echt hardnekkig. Nu is Stuk heel blij en heeft het eraf. En die gratis ANTIVIR zijn nog niet zo slecht. Dank voor de terugkoppeling en graag gedaan he. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan