probleem met karakter teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonorgeek

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
30
Hallo,

Ik ben bezig met een karakter teller voor een edit veld (naja beter gezegt 2 edit velden en 2 tel velden). Ieder edit veld heeft zijn eigenteller.

Nu is het zo dat wanneer ik in beide edit velden typ(editA en editB) dat hij de waarde vermindert.
Nu moet het zo zijn dat wanneer ik backspace typ dat de waarde verhoogt worden.
Mijn probleem is, is wanneer ik in editA typ, verminderd de waarde van tellerA. Gebruik ik backspace, wordt de waarde van tellerA verminderd en de teller B verhoogt.

Typ ik in editB wordt de waarde van tellerB verminderd en wanneer ik backspace gebruik wordt de waarde van tellerB verhoogt (dit doet zoals het moet).

editA = formulier_omschrijving_nl
tellerA = subformulier_max_nl
editB = formulier_omschrijving_en
tellerB = subformulier_max_en

Dit is de code:
Code:
	document.onkeydown = checkKeycodeen;
	function checkKeycodeen(e) {
		var keycode;
		if (window.event){ 
			keycode = window.event.keyCode;
		}else if (e){ 
		keycode = e.which;
			if(keycode==8){
				var aantalchar = parseInt(document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value);
				var back = 2; 
				var totaal = aantalchar + back; 
				
				document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value = totaal;
				
			}	
		}
	}
	
	function countWords_nl(){	
		document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value =	document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value - 1;
		if(document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value == 0){
			alert('U heeft het maximaal aantal karakters bereikt.');
		}
	}
		
		
	function countWords_en(){	
		document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value =	document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value - 1;
			if(document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value == 0){
				alert('U heeft het maximaal aantal karakters bereikt.');
			}
	}

de editvelden:
Code:
 <textarea name="formulier_omschrijving_nl" id="formulier_omschrijving_nl" rows="5" cols="50"  onKeyDown="countWords_nl();" onKeypress="checkKeycodeen;"></textarea><input type="text" readonly="readonly" name="subformulier_max_nl" size="3" value="300">
Code:
 <textarea name="formulier_omschrijving_nl" id="formulier_omschrijving_en" rows="5" cols="50"  onKeyDown="countWords_en();" onKeypress="checkKeycodeen;"></textarea><input type="text" readonly="readonly" name="subformulier_max_en" size="3" value="300">
 
Hallo,

Ik ben bezig met een karakter teller voor een edit veld (naja beter gezegt 2 edit velden en 2 tel velden). Ieder edit veld heeft zijn eigenteller.

Nu is het zo dat wanneer ik in beide edit velden typ(editA en editB) dat hij de waarde vermindert.
Nu moet het zo zijn dat wanneer ik backspace typ dat de waarde verhoogt worden.
Mijn probleem is, is wanneer ik in editA typ, verminderd de waarde van tellerA. Gebruik ik backspace, wordt de waarde van tellerA verminderd en de teller B verhoogt.

Typ ik in editB wordt de waarde van tellerB verminderd en wanneer ik backspace gebruik wordt de waarde van tellerB verhoogt (dit doet zoals het moet).

editA = formulier_omschrijving_nl
tellerA = subformulier_max_nl
editB = formulier_omschrijving_en
tellerB = subformulier_max_en

Dit is de code:
Code:
	document.onkeydown = checkKeycodeen;
	function checkKeycodeen(e) {
		var keycode;
		if (window.event){ 
			keycode = window.event.keyCode;
		}else if (e){ 
		keycode = e.which;
			if(keycode==8){
				var aantalchar = parseInt(document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value);
				var back = 2; 
				var totaal = aantalchar + back; 
				
				document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value = totaal;
				
			}	
		}
	}
	
	function countWords_nl(){	
		document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value =	document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value - 1;
		if(document.verlengenFormulier.subformulier_max_nl.value == 0){
			alert('U heeft het maximaal aantal karakters bereikt.');
		}
	}
		
		
	function countWords_en(){	
		document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value =	document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value - 1;
			if(document.verlengenFormulier.subformulier_max_en.value == 0){
				alert('U heeft het maximaal aantal karakters bereikt.');
			}
	}

de editvelden:
Code:
 <textarea name="formulier_omschrijving_nl" id="formulier_omschrijving_nl" rows="5" cols="50"  onKeyDown="countWords_nl();" onKeypress="checkKeycodeen;"></textarea><input type="text" readonly="readonly" name="subformulier_max_nl" size="3" value="300">
Code:
 <textarea name="formulier_omschrijving_nl" id="formulier_omschrijving_en" rows="5" cols="50"  onKeyDown="countWords_en();" onKeypress="checkKeycodeen;"></textarea><input type="text" readonly="readonly" name="subformulier_max_en" size="3" value="300">

Het probleem sit hem in je tweede textarea.
Daar staat name="formulier_omschrijving_nl en id="formulier_omschrijving_en"

Groetjes,

Jeroen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan