probleem met keuzelijsten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rijn1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijn1

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2016
Goedemiddag

Ik heb een problem met een keuzelijst in Access 2010 (64bit). Deze lijst is erg lang en nu zag ik ergens in een ander database-programma een optie dat je die keuzelijsten kan opdelen. Dus bijvoorbeeld eerst een lijst met de 26 letters van het alphabet. Als je dan de A kiest krijg je een nieuwe lijst met alleen de keuzeopties die met een A beginnen.
Ik ben al wat aan het zoeken geweest en zag ook ergens een "half" voorbeeldfilpmje wat gemaakt was zonder VBA. Helaas zonder VBA, want daar kan ik nog niets van. Verder kan ik wel redelijk met Acces overweg.
Heeft iemand een oplossing (zonder VBA)
Alvast heel erg bedankt

Coen

HOi

Ja dat ziet er precies zo uit. Door het aanklikken van een letter in keuzelijst 1 open je een nieuwe keuzelijst met dan keuzeopties duie allemaal met die letter uit de eerste keuzelijst beginnen

bedankt

Zou ik zo nooit doen. Zelf al heb ik de oplossing niet bekeken. De handigste oplossing (in mijn ogen dan) is om de keuzelijst 'live' te filteren vanuit een tekstveld. Je typt dus een of meer letters in het tekstvak, en je keuzelijst wordt op basis van die tekst gefilterd.

Heb je trouwens een goede reden om de 64 bits versie te gebruiken? Ben ik dan wel benieuwd naar :).

live keuzelijsten en 64 bit

Zou ik zo nooit doen. Zelf al heb ik de oplossing niet bekeken. De handigste oplossing (in mijn ogen dan) is om de keuzelijst 'live' te filteren vanuit een tekstveld. Je typt dus een of meer letters in het tekstvak, en je keuzelijst wordt op basis van die tekst gefilterd.

Heb je trouwens een goede reden om de 64 bits versie te gebruiken? Ben ik dan wel benieuwd naar :).

Oke erg bedankt. Ik ga da "live filteren" gebruiken. Dat is inderdaad veel sneller en minder gedoe. Dat ik 64 bit gebruik is niet zozeer omdat ik dat wilde maar die heb ik via mijn werk gehad. Het is dus niet echt een bewuste keuze

Je krijgt een Office cd met 2 versies: een 32 bits en een 64 bits versie. De 64 bits is niet compatibel met de 32 bits variant. De 64 bits versie biedt geen enkel voordeel t.o.v de 32 bits versie qua mogelijkheden, geheugen of snelheid. Maar levert altijd problemen op als je uitwisselt met een 32 bits Access. 99% van de gebruikers heeft de 32 bits versie. Nu mag jij zelf bedenken wat ik je adviseren :).

access

Hoi

Erg bedankt voor de tip. Ik heb nog even op de download gekeken en daar zit inderdaad ook de 32 bit versie bij. Ik ga direct de 6432 bit versie er af halen en de 32 bits versie instaleren. Omdat ik nog maar net bezig ben met de ewerste nieuwe database (met combobox) ben ik niet veel kwijt en de paar tabellen waar al data in zat (ook die lange lijst) komen van oorsprong uit Excel. Dus na het instaleren van de 32 bit versie kan ik die weer gewoon importeren. Erg goe dat je me even waarschuwde...

Coen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan