probleem met lan driver? instabiel inet op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste..

ik heb het volgende probleem:

ik heb een kabel internet aansluiten van 60mb/s. dit werkt prima op 2 van mijn laptops en mijn telefoon. het probleem is nu dat mijn bekabelde internet op mijn desktop heel erg instabiel is. de downloadsnelheid komt sowieso al niet boven de 2-3mb/s, maar ligt vaak zelfs onder de 1mb/s. vaak springt deze ook even op 0, en hierdoor wordt ook mijn msn constant afgemeld.

de pc is een aantal jaartjes oud (zie mijn desktop systeem), en heeft een p5kpl-vm moederbord, waar de lan stekker ingebouwd zit. een tijdje geleden zijn alle usb poorten op het moederbord kapot gegaan (nog steeds geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar heb er nu via een pci kaart nieuwe usb poorten ingezet). zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

wat ook opmerkelijk is, is dat als ik de officiele drivers voor mijn lan download, deze aangeeft dat de drivers niet geinstalleerd kunnen worden omdat het type lan kaart dat op mijn moederbord zijn zitten niet gevonden wordt... ik denk dat dit er wat mee te maken heeft, maar apparaatbeheer geeft aan dat de laatste drivers voor de hardware gedownload zijn...

als ik in taakbeheer kijk bij het kopje netwerk staat er dat de snelheid van de lanverbinding 1gb/s zou moeten zijn, en dat er 0.01% van gebruikt wordt...

wat ik zelf al geprobeerd heb:
- de kabel gecheked, de kabel werkt gewoon prima op de laptop, ik download daar met gemak met 7mb/s en dit loopt erg stabiel. voor de zekerheid heb ik ook nog een andere kabel (geheel nieuw) geprobeerd, en deze ook in een andere lan poort van de modemrouter gestoken. dit heeft geen verschil gemaakt.
- drivers downloaden voor zowel de chipset als de lan. de drivers voor de chipset zijn geinstalleerd, maar de lan drivers konden niet geinstalleerd worden (zie boven).
- virusscanners e.d. gedeinstalleerd, ik heb net een compleet nieuwe windows installatie op de desktop gezet, en er tijdelijk avira free opgezet totdat ik mijn kaspersky licentie ga verlengen komende maand.

heeft iemand enig idee waar dit aan ligt of hoe dit verholpen kan worden? of moet ik echt een nieuwe lan kaart gaan inbouwen?

alvast bedankt voor de eventuele moeite!

Je kan nog proberen de LAN-kaart in Apparaatbeheer te deïnstalleren en dan Windows opnieuw opstarten en driver laten zoeken. Is beter dan "driver vernieuwen" of zo.

Ik zou zo snel mogelijk je voeding laten testen. USB poorten eerst kapot en nu vage problemen met LAN, kan op een beginnend probleem duiden.

het is uiteindelijk opgelost doordat ik kaspersky installeerde en die haalde een vaag programma UDS ofzo naar voren... nu doet hij het wel prima... maar alsnog erg vaag op een kale windows en met kapot gaande usb sticks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan