Probleem met laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lbrianfly

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
23
Hallo iedereen,

Weet niet zeker of dit hier thuis hoort maar...
Mijn broer heeft een laptop en nou typt hij terug; "Die laptop blijft hangen met opstarten". Is dit makkelijk te verhelpen?. Zoja, typ het hieronder of een link. Als het lastig is dan wil ik graag een volledige checklist met instructies en al.

Alvast bedankt! :thumb:
Gr,
Brian

P.S.
Ik wil dit graag opgelost hebben ivb met dat ik soms de laptop leen voor als ik aan mijn site wil werken.

P.P.S.
Dit is met betr tot een Compaq Presario (Old edition) die Windows 98 als standaard pakket heeft :eek: en XP nu op zich heeft.


EDIT: Anders gezegt, mijn broer heeft problemen met zijn Compaq Presario laptop want hij komt niet meer bij het inlogscherm.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond ,

Als ik heel eerlijk ben snap ik niets van je vraag wat is het probleem
 
Goedenavond ,

Als ik heel eerlijk ben snap ik niets van je vraag wat is het probleem

Goedenavond,

Het punt is, bij het opstarten van de laptop, krijgt mijn broer op de laptop een blauw scherm of wilt nog niet eens volledig opstarten. Sorry dat ik het zo had getypt maar dacht "Effe snel typen" omdat ik nog even snel de hond wilde uitlaten maar dat terzeide..

Gr,
Brian
 
Goedenavond,

Het punt is, bij het opstarten van de laptop, krijgt mijn broer op de laptop een blauw scherm of wilt nog niet eens volledig opstarten. Sorry dat ik het zo had getypt maar dacht "Effe snel typen" omdat ik nog even snel de hond wilde uitlaten maar dat terzeide..

Gr,
Brian

blauw scherm = blue screen of death.
het geeft een foutcode.
wat is de foutcode??
 
Mijn broer heeft bij deze gezegt; Bij het laden bij Windows XP logo gaat hij vast hangen.
 
Mijn broer heeft bij deze gezegt; Bij het laden bij Windows XP logo gaat hij vast hangen.

probeer dit.
opstarten met winxp cd.
klik op r voor herstel
login op root. waarschijnlijk 1. c:\>windows.
type hier
FIXBOOT > J/Y
en
FIXMBR > J/Y

herstart de pc.
waarschijnlijk reboot of quit of exit of shutdown.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan