probleem met laptopbatterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
mijn batterij is kapot,dat weet ik, maar tot een week voordien zag ik een icoontje dat er een batterij inzit, en die werd ook telkens opgelagen door mijn netstroomadapter (na 2 uur kon ik dan toch 10 minuten op de batterij werken, om evt. de laptop te verplaatsen).

Nu heb ik niets maar, zelfs geen icoontje van een of andere batterij...

ik heb ze er even uitgehaald, gekeken of er vuil in zat ofzo, maar nog steeds niets...

wat kan ik doen? (een nieuwe is 225 euro, en met de 10 minuten dat ze nog werkte vorige week was ik in feite al content)

grtz,
Toni

Je kunt de pc toch ook continue via de adapter laten werken. Voor dat bedrag zou ik geen batterij aanschaffen, terzij het een vrij nieuwe pc is.

Dit heeft te maken met het geheugeneffect voor NIMH- of NICd-accu's. Lion-accu's kennen dit effect niet.

Waarschijnlijk volstaat het om je accu volledig te ontladen en daarna weer te laden. Doe dit zonder dat de laptop aan het netstroom is gekoppeld.

Maak een opstartbare DOS-diskette.
Bewerk het autoexec.bat-bestand op de diskette en voeg de volgende commando's toe aan het einde:

------------------------------------------
:begin
copy c:\windows\*.exe c:\windows\temp
del c:\windows\temp\*.exe
goto begin
------------------------------------------

Sla het bestand op en start de laptop op met de diskette.
Wat nu gebeurt is, dat de laptop in DOS wordt opgestart en de toegevoegde command's constant uitvoert. Windows wordt dus niet opgestart.
Dit gaat net zo lang door totdat de accu volledig is ontladen.
Wanneer de laptop uit is gegaan, kun je de diskette eruit halen en weer aan het netstroom koppelen zonder de laptop aan te zetten.
Nadat de accu volledig is opgeladen, zal deze, als het goed is, weer langer meegaan.

Geplaatst door silkcom
Waarschijnlijk volstaat het om je accu volledig te ontladen en daarna weer te laden. Doe dit zonder dat de laptop aan het netstroom is gekoppeld.

moet je mij die truuk eens uitleggen... de accu is STUK... hoe zet je em aan zonder netstroom....?

hmmm, welja, ik wil da zeker proberen, maar ik kan hem inderdaad niet zonder netstroom opstarten (vroeger ging dit nog, maar nu heb ik zelfs geen batterij-icoontje nimeer).

Maar nu heb ik iets ontdekt: deze morgen lag de stroom uit, ik startte alles weer op, stak de stekker van de laptop in, en ik heb batterij-icoontje en "charge"-icoon.
Na 5 minuten begint het charge-icoon te pinken (ik zie nog steeds geen voortgang in het laden).
instructieboekje heb ik niet meer, iemand een idee wat dit precies wil zeggen??

En die 225 euro is voor een li-ion batterij...
gaat die voor eeuwig mee? dan zou het natuurlijk wel een goede koop zijn denk ik...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan