Probleem met Lg GSA-H55N Brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick89

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een brander gekocht van Lg, maar hij doet het niet. Telkens als ik mijn computer op wil starten komt er een blauw scherm te staan. Dit staat er letterlijk:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Machine_check_Exception

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de probelem zich blijven voor doen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen en of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x0000009C (0x00000000, 0x771B050, 0xB2000040, 0x00000800)

Ik heb de brander aangesloten op dezelfde ide-kabel als die van mijn asus dvd-speler. Ik heb ook gewoon een willekeurige stroomkabel erin gedaan.

Zou iemand mij kunnen helpen met mijn probleem?

Bvd, Nick

ik heb de dvd speler op master staan en de brander op slave, maar als ik ze om wissel doet ie het net zo goed niet. moet je ook wat veranderen in de bios dan?

Komt het probleem ook voor met alleen die brander erin, dus zonder de dvd speler?
Verder... ook nog die link van Harry doorgelezen?
M.a.w is je voeding van een goede kwaliteit?
Je hebt je geheugen eventueel gecontroleerd met Memtest?

ik heb net geprobeerd om alleen de brander erin te doen en dan start ie wel gewoon op, hij staat ook bij deze computer dus nu functioneert hij wel goed. Hij doet dus alleen niet als ik ze allebei aan sluit.

Maar volgens mij heb ik wel een goede voeding???? ik heb een coolermaster realpower 550w

het geheugen is net nieuw, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

Ik heb hem denk ik op de een of andere manier niet goed aangesloten.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

Het kan ook niet zo zijn dat de IDE kabel beschadigt is, of iets dergelijks? (ik denk even hardop).

Verder is die voeding wel goed qua merk. Of hij technisch ook goed is, is vanuit hier niet te zien natuurlijk.

Jah misschien dat de 2 aansluiting beschadigd is. ik zal morgen wel even een nieuwe halen en dan laat ik jullie meer weten.

alvast bedankt,
Nick

Alles doet nu perfect, ik heb de jumper ff verplaatst en nu doet alles perfect.
iedereen bedankt voor de hulp

Mvg, Nick

Hoi !

Tja, zie mijn eerste post.....

Goed dat je hebt opgelost.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan