probleem met lightbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

arawolf1

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hallo, ik heb een raar probleem met lightbox. Als de foto wordt vergroot verduistert lightbox enkel de bovenste helft van de pagina. Iemand een idee.

Bijlagen

Hoi arawolf1,
Ja, het screenshot geeft duidelijk aan dat de lightbox niet doet wat je zou verwachten.
Mijn gok is, dat er ergens in de css een hoogte-instelling is geslopen, die het canvas van de lightbox te klein maakt. Het zou ook iets anders kunnen zijn, bv. een tikfoutje in de html of css, of in de settings van de lightbox.

Maar ook al heb je een foto van de patiënt, zonder de patiënt zelf is een diagnose moeilijk te stellen. :)

Dus wil je kans maken op een concreter antwoord op het forum, dan moet je even een link naar een testpagina geven, zodat gekeken kan worden naar wat er in het echt aan de hand is.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi arawolf1,
Ai! :eek: Ik zie dat het pagina-model is gebaseerd op allemaal absolute posities. Als je daarmee begint, is vaak het eind zoek...
Het lightbox-javascript zal daardoor niet de goede hoogte van de "overlay" (de verduistering-div) kunnen berekenen. Tenminste niet in IE, want bij mij gaat het bv. in Firefox en Chrome wel goed.

Maar die absolute posities zijn helemaal niet nodig, en ook niet de vaste hoogtes.
Alles kan gewoon onder elkaar komen, in de goede volgorde. Dan wordt ook niet méér verticale ruimte ingenomen dan nodig is (nu zit er bv. op de pagina maatwerk een lege ruimte onder de footer). Eventueel kunnen sommige containers een minimum-hoogte krijgen voor het mooi. Centreren van de hele pagina kan eenvoudig met:
Code:
body {
    width: 990px;
    margin: 0 auto;
    }
Ik denk dat daarna de lightbox geen problemen meer geeft.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

merci is inderdaad opgelost. PS ik heb enkel de container relativ en min-height gegeven. Is het aan te raden om ook alle andere div een relativ position te geven of maakt dat niet veel uit. Ik ben immers niet gewoon om relativ te werken. Zie er te weinig de voordelen van in ? Maar misschien heb ik het gewoon mis en weet ik niet wat de voordelen juist zijn.

Heb er een nieuw probleem bij. Ik bouw een site met een fulscreen background ( via supersized° maar op een blad wil ik graag een fotoalbum inplakken met kightbox maar dit lukt niet. Of kan dat niet omdat ook supersized via js scriptjes werkt ?

Bij nader inzicht werken ze selfs beiden niet. De fullscreen werkt wel in previeuw maar eens online niet meer.
http://www.ararin.be/construction/cliff/index.html

Laatst bewerkt:
Hoi arawolf1,
Ik zie in de broncode staan:
HTML:
...
<link rel="stylesheet" href="file:///N|/! archief ararin websites/.../supersized.css" ... enz.>
...
<script type="text/javascript" src="file:///N|/! archief ararin websites/.../supersized.3.1.3.min.js">
  • Dat is dus jouw harde schijf, waar de server en mijn browser niet bij kunnen komen. :p
  • Verder kom ik geen lightbox-code en -script op de pagina tegen: dat staat er niet in.
  • En de image-map heeft geen image, dus het blijft aardig kaal op de pagina.
Sites bouwen is nauwkeurig werk! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik heb zitten knippen en plakken en uiteindelijk wordt het een knoeiboel. Heb een testje gemaakt. Ik denk dat ik wel weet waaraan het ligt. De images van de background verwijzen niet naar de map van de images online, maar naar mijn harde schijf. Maar flik ik dat in dreamweaver ?
www.ararin.be/construction/cliff/fade.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan