Probleem met linksys router

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Hallo,

Ik heb sinds kort een Linsys router aangeschaft nadat mijn smc router (volgens mij) de geest heeft gegeven.
Maar nu.....
Het opzetten van de verbinding met @home was al een gevecht.
Ik gebruik een Motorola Surfboard modem.
Effin, na lang klooien en proberen eindelijk dus de verbinding tot stand gekregen.
Nu na een kleine week heb ik problemen om verbinding met internet te krijgen.
Na elke koude start moet ik een backup van de router terugzetten eer dat ik op internet kan.
Het heeft dus wel goed gedraaid, maar sinds gisteravond is het bingo.
Ik heb de instellingen na gelopen in de router maar kan niet iets vinden wat fout zou staan.
Nu heb ik er weinig kaas van gegeten dus het zou zomaar kunnen dat er echt wel wat verkeerd staat.
Ik heb geen progamma`s geinstalleerd en ook niets verwijderd.

Ik gebruik dus een Motorola SB5100E Surfboard modem , met een linksys WRT54GC wireless router en draaien onder windows XP en als provider @home kabel internet.

Kent iemand het probleem en weet iemand misschien een oplossing.

Router

Hi,

echt veel info geef je niet. Behalve dan dat het raak is en dat je een back up terugzet.
Ik verwacht dat ie geen IP-adres afgeeft. Blijft hangen... Ik heb zelfde soort probleem ondervonden met deze router. Bleek een bekende bug te zijn. Ga naar de linksys site en haal daar de laatste firmware. Bij mij werkte het goed.

Chape

Ik dacht dat ik voldoende info gaf.

Maar het is als volgt.
Als ik nu de pc afzet en na een tijdje weer opstart dan krijg ik geen verbinding met inet.
Als ik in de browser van de router kijk onder status zie ik dit.

Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
IP Address: xxx.xxx.x.xx
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: xxx.xxx.x.x
DNS1: xxx.xx.xxx.xx
DNS2: xxx.xx.xxx.xx
DNS3:

De cijfers zijn door mij zelf ivm privacy verwijderd.
Maar er staan dus ip adressen.
Vreemd vind ik dat de subnet mask 254 aangeeft.
Deze hoort toch ook 255 te zijn ?

Ik heb na het terug zetten van een opgeslagen backup bestand van de router wel normaal inet.

Ik heb al wel gekeken op de linksys site.
Maar hoe weet ik dat ik de juiste firmware heb?
Kan ik op een manier zien welke firmware er op dit moment in de router zit ?

Thnx

Ha,
Met router als ie het niet doet dan ff de spanning eraf halen (30seconden of zo) dan de stekker erin en dan de pc opnieuw opstarten( om ip adres opnieuw te verkrijgen) als het nog niet doet.
De router moet ff "wennen"aan de instellingen. Hebzelf in het begin dit 2 x maal moeten doen en toen pas weer eens een keer na 1,5 jaar ongeveer.
Kijk eerst als je niet kan internetten of je in router kan komen en zoja kijk dan of ie een ipadres heeft toegewezen gekregen van "modem". Zo nee dan ff de stekker eruit en erin van de router.
Kijk ook of je router jouw pc een ip-adres heeft toegekend (Actieve verbinding) .

PS
Ja in de router inloggen kan je alle gewenste gegevens opvragen!

Laatst bewerkt:
Het riekt erna dat ie inderdaad geen Ip adres krijgt. In het Satus scherm zie je de knoppen release en renew staan. Doe deze twee eens in deze volgorde. Als je geen nieuw Ip adres krijgt toegewezen weet je genoeg. Dus reset to factory default (in de router) en voer ook de firmeware uit. Geheid dat dat dan beter gaat. En op de router (op de sticker) staat welk versie nummer je nu draait. Die versie moet je dan ook downloaden...

Linkje naar je firmware Voor versie 1.0

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...roductDownloadSearch&sp_prodsku=1148435403416

Linkje naar je firmware Voor versie 2.0

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...roductDownloadSearch&sp_prodsku=1154470225675

Good Luck

Chape,

Als ik release ip druk en even wacht dan blijft het status veld leeg.
Druk ik daarna op renew en wacht ik enkele sec dan komen er weer ip adressen te staan.
Dat lijkt me dus in orde te zijn ?

Ik heb wel een nieuwe firmware geinstalleerd (baat het niet,dan schaat het niet ).
Ben benieuwd of dat geholpen heeft.

Bedankt voor je link Chape, ik kon alleen de 1e versie vinden.

Laatst bewerkt:
Je hebt het probleem ook nu niet. Je zou het moeten doen zodra het optreed. (Dus als je geen connectie hebt). Een firmware upgrade kan zowiezo geen kwaad. En anders... geen idee..!

Chape

Over de versie van de Firmware.. Dan hoop ik dat je versie 1 hebt draaien.
Versie 2 kan ik gewoon oproepen via bovenstaande link

Laatst bewerkt:
Ik ga straks ff naar de grote pc beurs in zwolle.
Kijk daarna wel of het nog wil werken.

In ieder geval dank voor je reactie`s

Het lijkt me na de firmware upgrade (?) weer te werken.
Ben benieuwd of dat zo blijft..

Bedankt voor jullie hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan