Probleem met linkysy router

Status
Niet open voor verdere reacties.

j1mzz

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
21
[[Oh, sorry, ik had heb linkje van "Routers" niet gezien, kan hij daarheen verplaatst worden?]]

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn router.
Ik heb sinds kort een nieuwe computer naar mijn router laten connecten, als ik deze computer met het internet verbind doet ineens het internet op de andere (2) computers in het huis het amper tot niet. Wat ook erg raar is, is dat ik op de computer die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt op internet ga, dan gaat het downloaden gewoon snel, maar zodra ik een internet pagina probeer te openen doet hij er ontzettend lang over.
(De router die gebruikt wordt is een wrt54g)
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

Mvg
Jimmy
 
Laatst bewerkt:
Je kan in dit geval het beste de hele handel opnieuw opstarten.
Eerst de modem, dan de router en als laatste de pc's.
Veranderd er nog niets, herconfigureer of upgrade je router.

Wat betreft het verplaatsen.
Doe dit via meld misbruik met de reden. De mod zal deze dan voor je verplaatsen naar de juiste sectie.
 
Om je verder te helpen is meer informatie nodig:

- welke provider heb je?
- was die 'nieuwe' computer eerder zonder router op de modem aangesloten?
- hoe zijn de 'nieuwe' en de 'oude' computers aangesloten, bedraad of draadloos?
 
Om je verder te helpen is meer informatie nodig:

- welke provider heb je?
- was die 'nieuwe' computer eerder zonder router op de modem aangesloten?
- hoe zijn de 'nieuwe' en de 'oude' computers aangesloten, bedraad of draadloos?


- UPC
- Nee, en ik heb windows op nieuw geinstalleerd. Dat werkte ook niet.
- Alles is wireless.
 
De firmware van de linksys router updaten kan ook problemen verhelpen.
 
Probeer eens het volgende:

1. Álle apparaten uit: pc's, laptops, router én kabelmodem.
2. Nu eerst de kabelmodem aan en wachten tot deze volledig online is (bovenste vier lampjes branden constant)
3. Hierna de router aan en weer even geduld tot hij volledig online is.
4. Probeer nu eerst een computer die niet de oorzaak is van de 'vertraging'.

Wat bedoel je met de opmerking in je oorspronkelijke vraag: .... Wat ook erg raar is, is dat ik op de computer die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt op internet ga.....
Is dat nou de nieuwe computer, of een andere?

Mocht bovenstaande niet helpen, dan reset ik bij voorkeur de router en stel opnieuw alle (beveiligings-) instellingen op router en computers opnieuw in. (bij klanten met vergelijkbare klachten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan