probleem met linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

OmegaMachine

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
hallo,
Ik heb lunix ubuntu 10.4 geinstalieerd op mijn asus laptop en werkt perfecht.
Alleen waar ik last van heb is mijn wireless netwerk.
Die gaat elke keer disconnect en dan duur het zo 1of2 minuten tot die reconnet

ik heb op ubuntu sofware center gecheck en heb een ander netwerk maganer gedanwlaod ( wicd netwerk manger ). maar kon niet aanmelden bij de netwerk.
Bovendien het is een slecht Netwerk manger, want na mijn ip adres in gevuld bij de eigenschappen. Vervolgens na op connect knop geklikt heeft mijn laptop een zwarte bleed vooroorzaak.
Na het uit doen met het aan/uit knop en mijn laptop na een nacht laten afkoelen doet het weer. Alleen die wireless is nog steets disconnect.

Weet iemand hier een oplossing?

Groetjes
jaffar

Laatst bewerkt:
De drivers instaleren met ndis wrapper, vraag aub niet hoe

dit programma gebruikt windows drivers zodat je draadloze kaart goed kan functioneren.
je kan het krijgen via ubuntu software center, kun jij wel internetten via een kabeltje?

NDISWrapper wordt eigenlijk niet meer gebruikt onder linux. Het is een lelijke methode om de windows driver onder linux te kunnen gebruiken. Gelukkig is er voor bijna iedere draadloze chipset tegenwoordig wel een echte linux driver.
Aangezien network-manager wel een verbinding tot stand kan brengen, werkt de linux driver voor je draadloze kaart.
Zou je eens hetvolgende hier willen posten als je een tijdje je draadloze verbinding aan gehad hebt:
druk alt+F2 en tik gnome-terminal
in die terminal:
sudo cat /var/log/syslog
De laatste 100 ofzo regels hier ajb copy+pasten

@royb3
ik heb het gedanwload en ik zie wel een stuk verbetering er in maar het blijft heel soms disconnect doen. en de kabel de mijn internet net als een buggati veryon (dus heeel snel en krachtig) ;)

@dropl
nou ik heb gedaan hoe je het gezegt heb maar wat moet ik doen na de terminal ?

groeten
omega

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan