Probleem met Live 5.1 of Audigy opgelost onder W2000 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Heb op een review gelezen dat er redelijk wat problemen zijn met Audigy 1394 onder W2000 maar vind niet in forum of dit momenteel opgelost is.
Ik sta op punt mij een nieuwe kaart aan te schaffen, oude Live 1024 gaat naar pc zoon ;) , en ik ga kiezen tussen Live 5.1 of Audigy 1394.
Zijn er nog problemen onder Windows 2000 met één van deze beide kaarten ?
Welke raden jullie mij aan,gebruik is voornamelijk voor mp3's af te spelen en DVD's te bekijken.Mijn speakers zijn (voorlopig) Creative FPS1000 4.1 maar ga mij wel een 5.1 uitvoering aankopen binnenkort.
Graag zoveel mogelijk reacties, zowel positieve als negatieve.

Ik heb een soundblaster live! player 5.1 een tijd onder windows 2000 gebruikt.

Ik had met de drivers op de cd-rom af en toe het probleem dat als ik lang MIDI's luisterde, dat dan alle gewone geluiden zo zwaar vervormden dat je er niets meer van verstond.
De enige manier was dan de pc herstarten, maar nadat ik nieuwe drivers had geinstalleerd had ik daar geen last meer van.

Ik draai nu onder windows xp, en ook dara heb ik geen problemen met de kaart.

Live en Audigy

Ik heb de Live 5.1 gehad en heb nu al meer dan een jaar de Audigy 1394 (met firewire dus)

De drivers die Creative schrijft halen idd. niet alles uit je geluidskaart maar daar zijn alternatieve drivers voor geschreven.

Ik ben de naam van de ontwikkelaars vergeten maar een russisch bedrijf heeft veel betere drivers geschreven. (ik heb ze hier nog ergens op cd rom)

Maar dat buiten beschouwing gelaten de 24 Bits geluidschip van de Audigy komt pas echt tot zijn recht als je er zeer goede (lees peperdure) speakers op aansluit.

Je zal het verschil anders niet horen.

Is voor jou de investering van honderden Euro's in nieuwe speakers geen optie dan zou ik gewoon voor de goedkopere Live gaan.

Bedoelt ge met peperdure speakers bijvoorbeeld Creative Inspire 5.1 5500 of Logitech Z-640 5.1 of nog duurdere modellen zoals Logitech Z-680 5.1 ?

Dure speakers

De Logitech Z-640 heb ik zelf maar ook die is niet zo geweldig dat je het verschil tussen de Live en de Audigy kan horen.

Misschien de Logitech Z-680 wel maar die valt in een veel hogere prijsklasse.

Ik denk dat je idd. in de prijsklasse van de de Logitech Z-680 moet winkelen om het verschil te horen.

Suc6

Z-680 of toch de live?

Ach weet je, je moet gewoon voor je zelf uitmaken wat je er voor over hebt.

Zelfs indien je de Z-680 zou kopen in combinatie met de SB Audigy 2, zelfs dan zijn er mensen die vinden dat je geluid zuigt .

De echte audiofiel geeft bv. alleen al honderden Euro's uit aan de bekabeling van zijn of haar luidsprekers.

Als jij vind dat je SB live in combinatie met bv. een Logitech z-640 goed klinkt dan is dat de juiste keuze geweest.

Smaken verschillen nu eenmaal en het is belangrijker dat jij als eindgebruiker tevreden bent dan dat iemand je uiteindelijke keuze vanaf afstand zou afkraken.

Iemand die roept dat je een slecht geluid hebt zonder dat ie het daadwerkelijk heeft ervaren en slechts afgaat op de specs van je systeem bralt maar wat .

Zelfs de omgeving waarin je de pc hebt geplaatst bepaald voor een belangrijk deel de kwaliteit van het geluid.

BV. 400 watt in een kamertje van 6 vierkante meter zal nooit goed klinken.

En dat is maar 1 voorbeeld.

Suc6

thx voor info ! :thumb: Wanneer ik troubles heb met "de Live" horen jullie hier wel van ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan