Probleem met mapinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik heb last van een wat vreemd probleem. Onlangs heb ik wat muziek gedownload van een artiest. Ik wilde de liedjes in een aparte map plaatsen. Ik heb de map vervolgens aangemaakt, maar kon geen liedje meer in die map afspelen. Ik krijg dan de melding dat het bestandje al wordt gebruikt.
Nu zie ik wanneer ik op de eigenschappen van die map klik, het volgende: een groen blokje bij "alleen lezen"(zie ook bijlage). Als ik dat blokje weghaal, wordt de vraag gesteld of deze wijziging moet worden toegepast voor deze map en alle submappen. Wanneer ik hierop bevestigend antwoord, krijg ik een foutmelding. Ik kan de betreffende map ook niet verwijderen. Ik heb dit ook in de veilige modus geprobeerd, maar zelfs dat lukt niet. Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Heb je dat downloadprogje nog aan staan met die muziek daar ook nog in waarschijnlijk.
Zet je progje eens uit.

Nu zie ik wanneer ik op de eigenschappen van die map klik, het volgende: een groen blokje bij "alleen lezen"(zie ook bijlage).
In ieder geval is het heel normaal dat er bij eigenschappen van de map een blokje bij alleen lezen staat

Dat laatste kan inderdaad wel kloppen. Ik zag net dat bij de andere muziekmappen, dit groene blokje er ook staat. Het punt is alleen dat ik alle liedjes in deze map niet meer kan afspelen en de map ook niet kan verwijderen. Het downloadprogramma zelf staat ook niet aan. Overigens heb de map ook in de veilige modus geprobeerd te verwijderen, maar ook hier krijg ik de melding dat het bestand al wordt gebruikt. Voor de goede orde: alles staat dan verder uit.
Mijn vraag is dan ook: hoe los ik zoiets op?

Wanneer de map waar die liedjes in staan, de standaard map is waar dat download programma z'n gedownloade files in "parkeert", kun je die liedjes naar een andere map verslepen en ben je van het probleem af.
Waarchijnlijk download je met een zgn. filesharing programma?

Wat voor een extensie heeft die muziek eigenlijk?

Gewoon mp3. Af en toe zit er een wma-bestandje tussen. Ik heb ze gedownload met Kazaa. De liedjes komen in eerste instantie in een andere map terecht. Ik heb ze vervolgens geknipt en geplakt in een andere map. Bij het afspelen van de liedjes (die het in eerste instantie wel deden) kreeg ik de melding dat de liedjes nog worden gebruikt en dat hij ze niet kan afspelen. De map verwijderen gaat ook niet. Vandaar dat ik het nu ook even niet meer weet.

Ik knip en plak niet. Kopieer eens.
Zo doe ik het ook met files die nog moeten uploaden maar welke ik natuurlijk al wil hebben :)
En doe ook even wat Maikel9 je zei.
Stop minimaal even die torrent of wat dan ook.

Ik kopieer ze ook wel eens en plak ze dan, maar feitelijk moet dat niets uitmaken. Sterker nog, juist bij knippen zou de pc een foutmelding moeten geven (als de files momenteel nog zouden worden gebruikte door het downloadprogramma). Verder is het zo dat wanneer ik dus de pc in de veilige modus opstart er geen programma aan staat. Dus dat is niet de oplossing voor het probleem. Maar goed, ik heb dit ook niet eerder bij de hand gehad en vraag me gewoon af hoe ik iets kan verwijderen waarvan de pc zelfs in de veilige modus aangeeft dat het wordt gebruikt. Dat zou toch niet moeten kunnen?

Zit het niet in het geheugen of zo?

Probeer 'ns:

Zorg ervoor dat 'Verborgen mappen en bestanden weergeven' staat aangevinkt en (ook onder mapopties) 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen' staat uitgevinkt.

Start/uitvoeren-->> intikken cmd ENTER

Zorg ervoor dat je in de root staat en tik het volgende commando in (inclusief de " en spaties) gevolgd door ENTER

cacls "c:\mapnaam" /E /G gebruikersnaam:F

Sluit het cmd-scherm. Als het goed is kun je nu via de normale Windowsomgeving de map verwijderen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan