Voor mijn werk ben ik aan het uitzoeken of het mogelijk is om een kolom met een kernwoorden te matchen met een aparte tabel waarbij kernwoord deel uitmaakt van een deel uit maakt afwijkende omschrijving.
Normaliter verwerk ik dit soort acties in een aparte query maar vanwege het grote aantal kernwoorden (Min 10 of meer) zou ik graag vanuit een tabel willen werken.
Indien het kernwoord in het veld van de andere tabel wordt gevonden moeten extra waarden op bestaande velden worden toegevoegd. Heb hiervoor even een tweetal testtabellen aangelegd, te weten:
Tabel: Naam
Naam Uitkomst 1 Uitkomst 2 Uitkomst 3
Jan Test Herman Test Herman Test Herman
Piet Test Herman Test Herman Test Herman
Willem Test Herman Test Herman Test Herman
Tabel: Uitgebreid
Omschrijving Uitkomst 1 Uitkomst Uitkomst 3
Jan gaat vissen Test 1 Test 2 Test 3
Sjaak gaat vissen Test 1 Test 2 Test 3
Ik ga naar Sjaak Test 1 Test 2 Test 3
Ik ga naar Jan Test 1 Test 2 Test 3
Ben gisteren naar Jan gegaan Test 1 Test 2 Test 3
Ben gisteren naar Sjaak gegaan Test 1 Test 2 Test 3
Hierop heb ik de volgende query gemaakt:
Uitkomst 1: IIf([Uitgebreid]![Omschrijving] Like "*[Naam]![Naam]*";[Naam]![Uitkomst 1];[Uitgebreid]![Uitkomst 1])
Indien hij het kernwoord Jan uit de Naam tabel zou herkennen moet hij in dit geval "Test Herman" moeten geven en bij Sjaak "Test 1"
Met deze formule werk het dus niet, kan iemand mij vertellen hoe ik deze formule moet opzetten, zodat hij in dit geval wel jan als deel tekst herkent en de uitkomst 1 uit de Naam tabel overneemt?
Mvg, Herman
Normaliter verwerk ik dit soort acties in een aparte query maar vanwege het grote aantal kernwoorden (Min 10 of meer) zou ik graag vanuit een tabel willen werken.
Indien het kernwoord in het veld van de andere tabel wordt gevonden moeten extra waarden op bestaande velden worden toegevoegd. Heb hiervoor even een tweetal testtabellen aangelegd, te weten:
Tabel: Naam
Naam Uitkomst 1 Uitkomst 2 Uitkomst 3
Jan Test Herman Test Herman Test Herman
Piet Test Herman Test Herman Test Herman
Willem Test Herman Test Herman Test Herman
Tabel: Uitgebreid
Omschrijving Uitkomst 1 Uitkomst Uitkomst 3
Jan gaat vissen Test 1 Test 2 Test 3
Sjaak gaat vissen Test 1 Test 2 Test 3
Ik ga naar Sjaak Test 1 Test 2 Test 3
Ik ga naar Jan Test 1 Test 2 Test 3
Ben gisteren naar Jan gegaan Test 1 Test 2 Test 3
Ben gisteren naar Sjaak gegaan Test 1 Test 2 Test 3
Hierop heb ik de volgende query gemaakt:
Uitkomst 1: IIf([Uitgebreid]![Omschrijving] Like "*[Naam]![Naam]*";[Naam]![Uitkomst 1];[Uitgebreid]![Uitkomst 1])
Indien hij het kernwoord Jan uit de Naam tabel zou herkennen moet hij in dit geval "Test Herman" moeten geven en bij Sjaak "Test 1"
Met deze formule werk het dus niet, kan iemand mij vertellen hoe ik deze formule moet opzetten, zodat hij in dit geval wel jan als deel tekst herkent en de uitkomst 1 uit de Naam tabel overneemt?
Mvg, Herman