Probleem met Max Lengte string

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.
Zit op mijn werk met een probleem en mijn internet is niet erg snel, dus zoeken valt ook niet mee.
Volgens mij is de max lengte van tekst wat in een string zit 255 characters.
Klopt dit? en zo ja hoe kan ik een variabele string definieren.
In een module die ik moet aanpassen is een variabele als string gedefinieerd en daarin staat de range die gehide moet worden in een sheet.
Nu staat dit erin :
"2:4,7:8,10:14,16:27,30:30,33:34,37:38,41:42,44:44,46:49,51:52,54:54,58:64,68:71,73:75,79:88,90:93,96:98,100:100,103:104,107:108,111:111,113:113,120:122,125:125,128:128,130:131,133:133,135:142,144:149,151:161,164:173,175:179,185:188,193:193,197:197,200:2"

Echter die 200:2 moet zijn 200:200 en daarna nog verder gaan (202:204 etc).
Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen (dus dat ik meer tekens kwijt kan in de varibale

Alvast bedankt

Gr gosee

Voor zover ik weet kan je een bijna oneindig lange tekst in een string opslaan. Waarschijnlijk ligt het eraan wat je er precies mee doet. Hoe heb je bijvoorbeeld gekeken wat er allemaal aan tekst is opgeslagen in de string?
En hoe wordt de string verder in je applicatie gebruikt?

Laatst bewerkt:
Hoi gosee,

Welke Excel versie gebruik je?

Een string-variabele kan in VBA zo'n 2 miljard karakters bevatten. Wel is het zo dat Excel string-parameters afkapt op 255 chars wanneer je de variabele naar een object (bijv. een textbox) stuurt.
Er lijkt dus wat anders aan de hand te zijn.
Heb je een voorbeeldje?

@enijhuis en @Vinnie82
Alvast bedankt voor de snelle reactie. Ik zit nu thuis en kan je nu dus niet het voorbeeld geven.
Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurd.
Het is een excel bestand (wat gekoppeld is aan sharepoint) met diversen tabjes.
Er is een Macro die ervoor zorgt dat er voor alle tabjes alle regels verdwijnen die goed zijn en alleen die regels laat staan in de tabjes die fout zijn.
(het is dus een geautomatiseerde controle van data die in sharepoint is opgeslagen)
Het is een module die van alles doet, (en in het begin, toen dat excel bestand nog niet zo groot was ging het goed)
Voor een bepaald tabje (bevat ruim 200 regels) wordt er bepaald wat er op dat tabblad weggefilterd moet worden.
Wat er dan over moet blijven zijn de regels die fout zijn.
Wat er weggefilterd moet worden zijn die regels waarvoor geldt dat de datum in kolom b > is dan de datum in kolom n.
Wat er in die string komt zijn dus de ranges van regels die weggefilterd moeten worden.
in dit geval staat er dus in die variabele (wat als string gedefinieerd is) de waarde die ik in mijn 1e bericht heb aangegeven.
Ik gebruik op mijn werk excel versie 2003.
Ik heb de waarde van de variabele uitgelezen in het scherm lokale var (middels beeld en dan venster lokale variabelen)
daarin staat de variabele en vervolgens de inhoud van die variabele
Dat heb ik geselecteerd en geplakt in notepad en dan kreeg ik dus de waarde zoals in mijn 1e bericht.

Wat er voor dit tabje gebeurd gebeurd ook voor een ander tabje, echter daar staan minder regels in en dat gaat nl goed.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo niet dan hoor ik dat graag.
Gr gosee

Laatst bewerkt:
Kun je misschien alsnog een voorbeeld bestand (vrij van gevoelige info) plaatsen? Het is mij inmiddels wel duidelijk geworden wat precies de bedoeling is, maar hoe het komt dat het fout gaat kan ik zo 1-2-3 niet zeggen. Misschien kan ik dat wel uit een voorbeeld bestand halen.

Het probleem zit volgens mij in het aantal rijen/gebieden dat in een keer verborgen kan worden.
De lengte van de tekstreeks heeft daar niets mee van doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan