probleem met microfoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoyanjohanna

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
68
ik heb een probleem met de microfoon als ik op skype zit met een videogesprek.
hoor mij zelf via de andere skype gebruiker terug? Ik heb een logitech pro 9000 als webcam. eerste keer toen ik skype gebruikt had ik de software van de quike cam. tweede en derde keer de software van de logitech pro 9000 geinstalleerd . Maar de eerste keer had ik een beter geluid en gesprek dan de andere twee keren.heb al ruis en echo onderdrukkingen ingeschakelt maar is niet beter. ligt het aan mijn computer of aan de
software van de pro 9000 of aan de internet aan sluiting? heb instap surfen van hetnet.
weet niet wat moet doen en ben nog een beginner op computer gebied en het moet makkelijk uitgelegt worden.

gr samanta
 
ik heb een probleem met de microfoon als ik op skype zit met een videogesprek. hoor mij zelf via de andere skype gebruiker terug? Ik heb een logitech pro 9000 als webcam. eerste keer toen ik skype gebruikt had ik de software van de quike cam. tweede en derde keer de software van de logitech pro 9000 geinstalleerd . Maar de eerste keer had ik een beter geluid en gesprek dan de andere twee keren.heb al ruis en echo onderdrukkingen ingeschakelt maar is niet beter. ligt het aan mijn computer of aan de software van de pro 9000 of aan de internet aan sluiting? heb instap surfen van hetnet. weet niet wat moet doen en ben nog een beginner op computer gebied en het moet makkelijk uitgelegt worden.
Beste Samanta,
Als ik dit zo lees dan denk ik dat jij je instellingen van je geluid niet goed hebt staan, want blijkbaar "ziet" jouw computer je webcam als een microfoon terwijl dit niet de bedoeling is.

Het geluid, wat "hij" binnenkrijgt, verstuurd hij naar de geluidskaart. Op 1 of andere manier kan jouw geluidskaart daar niet mee omgaan, dus stuurt hij vervolgens het geluid weer terug met als gevolg dat je echo en ruis hoort. Normaal gesproken gebeurt dit ook, maar een webcam gebruiken als microfoon is niet handig om een Skype-gesprek te gaan voeren.

Tweede optie kan zijn dat jij je microfoon te dicht in de buurt hebt van je boxen, webcam of ander apparatuur wat storingsgevoelig is. Als beide oplossingen niet bij jou werkt dan wil ik graag weten wat voor geluidskaart je hebt, want Skype heeft soms "moeite" met bepaalde instellingen van bepaalde geluidskaarten. Dit is een bekend probleem met Skype, dus laat het even weten of het gelukt is.
 
waar kan ik de info van de geluidskaart vinden?
instellingen staan goed niet op microfoon.
boxen staan niet te dicht bij,webgam staat boven op de monitor.
 
waar kan ik de info van de geluidskaart vinden?
instellingen staan goed niet op microfoon.
boxen staan niet te dicht bij,webgam staat boven op de monitor.
De makkelijkste manier is om even bij je geluidsinstellingen te kijken, want daar staat ook de naam van je geluidskaart. Bijvoorbeeld: Realtek AC97 Audio.
 
voer een gesprek met iemand anders via skype.. Mischien ligt de oorzaak wil bij de tegenpartij ?
 
Dit probleem wordt 'feedback' genoemd, en voorkom je als tenminste 1 van beide partijen (in dit geval de ander) een koptelefoon gebruikt om Skype over te luisteren.
Op dit moment vangt zijn/haar microfoon jouw geluid op, dat door zijn/haar luidsprekers klinkt. Daarmee hoor je jezelf dus dubbel. Met een koptelefoon op 'hoort' de microfoon jouw stem niet meer, en is de echo weg..
 
ja mijn geluidskaart is een realtek AC97 Audio.

heb geprobeerd met een ander te bellen en soms overdag is het geluid goed dan geen problemen maar `s avonds is het soms slecht.

kan de opsie bellen met een koptelefoon niet uitproberen iedereen heeft een webcam met microfoon ingebouwd.
 
Laatst bewerkt:
ja mijn geluidskaart is een realtek AC97 Audio.

heb geprobeerd met een ander te bellen en soms overdag is het geluid goed dan geen problemen maar `s avonds is het soms slecht.
Het lijkt dat dit een probleem is van Skype of je MSN, want als het druk is dan wil dat wel eens voorkomen. Het kan ook aan diegene liggen die je aan de telefoon hebt, zoals al eerder is beschreven.
 
probleem microfoon logitech webcam pro9000

Heb een logitech webcam pro9000. werkt op andere computers perfect, behalve op mijn Toshiba laptop. Krijg het niet voor elkaar de microfoon te laten werken. Voor de rest (beeld etc.) alles OK. diverse malen opnieuw geïnstalleerd, tevergeefs.
WAT KAN IK HIER AAN DOEN??? gebruik hem dagelijks, want mijn dochter zit in het buitenland. Nu altijd externe koptelefoon nodig.
Graag advies.
 
Welkom,

Het is op helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarbij stamt het topic uit 2008.

Graag je eigen vraag plaatsen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan