Probleem met Microsoft Updates installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter jovis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Als ik de PC (van mijn vriendin, met Windows XP) opstart, krijg ik de mededeling dat er updates beschikbaar zijn. Het zijn 4 beveiligingsupdates, die alle iets moeten doen met Microsoft 2003, dat op de computer zit.
Maar bij het installeren zoekt Update naar een bestand dat het niet vinden kan. Het zou te vinden moeten zijn in E:\MSOCache\All Users\90000413-6000-11D3-8CFE-0150048383C9\. Dat is een map die ik vinden kan, maar daar kan ik verder niets mee.
Drie van de vier updates gaan over Outlook en Publisher, programma's die nooit gebruikt worden. Een gaat over Microsoft Office, waarvan we Word, Excel en PowerPoint gebruiken. Die update hebben we wel nodig, zou ik zeggen.
En we willen natuurlijk niet steeds de mededeling krijgen dat er updates beschikbaar zijn, waarmee we verder niets kunnen. Van die boodschap willen we graag af.
En is er een manier waarop we althans die ene update ge�nstalleerd kunnen krijgen?

Laatst bewerkt:
Hallo Jovis,

Ergens een grappige manier van een posting.
Maar goed de MSOCache (MicroSoft Office cache) die zit op je harde schijf omdat je Office 2003 heb geinstalleerd en heeft de bedoeling om te dienen als locale installatie bron voor de setup bestanden van office 2003 bijvoorbeeld de bestanden van je M$ Office installatie cd worden daar naar toe gekopieerd zodat je niet iedere keer de cd hoeft te gebruiken.
En dat is een verborgen map.

Inplaats het bestand voor de update in de MSOcache te zoeken kun je het ook met de Office 2003 installatie cd doen.

De MSOcache is niet noodzakelijk en neemt zo'n 270MB aan schijf ruimte in beslag en de cache is dus eventueel te vewijderen met de Windows Cleanup Wizard.

Succes :thumb:

Het antwoord heeft wat moeten duren, want het was mijn computer niet.
Wat ik gedaan heb: Microsoft Office (2003) uit de PC verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Klaar.
Evengoed konden 3 van de 4 updates niet geïnstalleerd worden ('update mislukt'), maar de hinderlijke waarschuwing dat ik nog updates installeren moest, was tenminste weg.
Bedankt.
Je schrijft nog: 'Ergens een grappige manier van een posting.' Dat is chinees voor mij. Wat is een posting...

Dat gene wat je hier op dit forum plaats word een post genoemd.

Dus je post een bericht ,in een thread (de thread = deze op zich zelf staande posting van jou ,die je de titelnaam "Probleem met Microsoft Updates installeren" heb gegeven).
En een thread wordt geplaats in een topic.

Hij is op een vreemde manier grappig of weer juist niet ,omdat je er iets bij vermeld zoals dit "maar daar kan ik verder niets mee".

Dit verteld helemaal niks over het probleem waar je mee zit.
Maar het verteld wel iets (en soms te veel) over jou.

Ach ja je kan het ook zo zien ,als alles chinees voor je is ,dan spreek je dus alle talen behalve chinees.
Dat kan ook niet iedereen zeggen.:d

Goed, 'post' is voor mij geen chinees meer. Dit zal de laatste van de thread zijn, denk ik.
De PC bevatte wel 'MSO Cache', maar ik denk nu dat hij daarin niet de bestanden viond die hij nodig had. Die stonden wel op de installatieschijf. Ik kon er toen echt niets anders van maken dan 'maar daar kan ik verder niets mee'. Het houdt gewoon op als de PC er niets mee doet.
Het probleem is dus opgelost. Dat moet ik ergens op de pagina kunnen melden, maar ik zie niet waar.
Groeten, Jov.

Ha ja daar vraag je me wat ,ik stel geen vragen ik geef antwoord.
Het schijnt ergens onder aan te ztten.

Veel plezier Jov nu je het probleem de updates heb opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan