probleem met mijn border onderaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambomambo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Beste

ik zou graag een border onderaan de pagina willen plaatsen
en onder die border tekst plaatsen heb daar dus een klasse voor gemaakt

.borderonder {
border-top-width: thin;
border-top-style:outset;
border-top-color: #4800ff;
vertical-align:bottom;
}

maar het probleem is dat ik die klasse op elke pagina nodig,dus het probleem nu is dat ik
weinig tekst erboven heb staan mijn border redelijk hoog staat en dat er veel tekst boven die border staat mijn border heel laag staat.
maar ik wil dus op elke pagina hebben dat die border onderaan de pagina staat hoe kan ik dit oplossen ?

Hoe bedoel je precies een border? Een border is namelijk een rand om een bepaald element (bijvoorbeeld een div) heen. Als jij je div een hoogte en wijdte van 100% geeft zal de border van die div dezelfde hoogte en wijdte hebben. Ook zeg je eerst dat je de tekst boven je border wilt hebben en daarna eronder
onder die border tekst plaatsen heb
..
weinig tekst erboven heb staan mijn border redelijk hoog staat en dat er veel tekst boven die border staat mijn border heel laag staat.

Zou je een plaatje ter verduidelijking willen geven?

Als je een border op de onderkant van een element wilt tonen moet je border-bottom.. gebruiken.
Code:
<div id="mijnpagina">

#mijnpagina {
    border-bottom: 1px solid #000000;
}

pag1.jpgpag2.jpg
Ja ik heb 2 monitors aangesloten dus vandaar maar je ziet dus dat die copyright
met die border erboven op de 2paginas heel verschillend is van hoogte
dus ik wil dat die border onderaan mijn pagina staat en niet bv op de pagina architectuur half bovenaan

en miet die code hierboven komt mijn border onder mijn copyright en wil dat die border erboven komt vandaar dat ik een border top heb gebruikt

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wil je volgens mij een footer maken. Er zijn veel manieren om dit voor elkaar te krijgen, elk met eigen voordelen en minpunten. Zelf maak ik vaak een div als footer en geef deze een position: absolute en een bottom: 0, hierdoor valt de footer over de rest van de pagina heen.

Hier een voorbeeld waarbij de footer altijd wel netjes onderaan de pagina verschijnt: http://www.meiriem.nl/blog/demo/css-demo-footer.html
of deze: http://www.cssstickyfooter.com/using-sticky-footer-code.html

Zoals ik al aangaf is een border niets anders dan een omkadering van een element. Je kan dus een border aan je footer geven.

Code:
#footer { border-top: 1px solid #808080; }

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt dit is een goed resultaat nu nog 1 klein detail mijn border stopt achter mijn footer tekst ik zou graag hebben dat die border dus over de hele breedte van mijn pagina word getrokken

Kijk even hoe wijd je footer is. Je kan hem een width van 100% geven.

Geef ook even een voorbeeldje van het resultaat dat je nu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan