Probleem met mijn DHCP

Status
Niet open voor verdere reacties.

mosharif

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Halo iedereen,

ik heb het volgende probleem die ik moet oplossen, ik heb namelijk een verbinding via DHCP, af en toe valt deze weg en dan springt het zo geheete apipa adress als IP adres op mijn systeem, ik vraag me af of het mogelijk is om binnen windows gebruik te maken van een alternatief ofzo? In de vorm wanneer de DHCP weg valt er een vast IP Adres toegewezen kan worden?..

Weet iemand hier iets van

Router: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.50

Gebruikers: 192.168.0.2 - 49

zou graag antwoord hebben op deze vraag en niet een andere oplossing, als je de oplossing weet is er dan ook wat support voor mij om dat in te stellen?

Ik denk dat DIT is wat je bedoelt.

Verder heb je bij je TCP/IP eigenschappen nog de mogelijkheid voor een alternatieve configuratie, ik weet echter niet of je hiet iets mee kunt.
TCPIP.JPG

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
2 zaken:
1. De Lease-tijd van de DHCP-server kan omhoog. Er is dan veel meer tijd en pogingen beschikbaar om het ip-adres te vernieuwen.
2. Je noemt niet welk besturingssysteem je gebruikt (niet zo slim..)
Een alternatieve instelling is mogelijk. Voor Windows XP:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de gebruikte netwerkverbinding, kies Eigenschappen en dubbelklik op "Internet protocol (TCP/IP)"
Vul de gewenste 'vaste' gegevens in in het tabblad Alternatieve configuratie, door aan te geven: "De gebruiker geeft de configuratie op"

In jouw geval zouden in aanmerking komen:
ip-adres: 192.168.0.60
(Dus NIET in de DHCP reeks en ook NIET het ip-adres van de DNS server en ook NIET het ip-adres van de router)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1
Voorkeurs-DNS-server: 192.168.0.50
Alternatieve DNS-server: 208.67.222.222
(Alternatieve DNS-server is van OpenDNS op het Internet, en mag vrij gebruikt worden).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan