probleem met mijn listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambomambo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Ik heb een paar problemen ik zou willen een simmulatie willen maken van een klein spel.
Als je op de button klikt maak bos maakt hij dus in mijn listbox een bos met 10bomen random een naald of een loofboom met een bepaalde hoogte
en een random aantal vogels. Dit werkt al maar nu als ik op eekhoornplaag zou drukken wil ik een randomeekhoorn met de kans van 1/2 dat hij in een boom klimt en als zijn klimhoogte gelijk is of hoger dan dan de boom dat er een willekeurig aantal vogels moeten webvliegen. Dit zou ik dus willen zien in mijn 2de listbox hoeveel vogels er eerst in de boom zaten in totaal en hoeveel er na de eekhoornplaag overblijven.

Dus in mijn 2de listbox moet er eerst komen hoeveel bomen er zijn met het toaal aantal vogels van de 10bomen samen. En wat er overblijft na de eekhoornplaag. Bv Start: 10bomen 50eekhoorns, na de knop 10 bomen 40eekhoorns

In bijlage vind je al wat ik heb. en met een paar tips hoe ik het zou kunnen aanpakken zou al veel helpen. het bovenste gedeelte van mijn code werkt het begint van line 141. Alvast bedankt

Bekijk bijlage PE4.rar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan