Probleem met mijn Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
3
Hallo helpers
Ik heb een Router een Q-TEC 790RH 4PORT BROADBAND ik kan niet in de programa van de router komen. het is een nieuwe Router.als ik die aansluiten maak die geen verbinding,dus kan ik niet internetten. ik kreeg een melding als ik mijn router aansluiten,dat er een conflict is onstaan tussen ip-adres 10.0.0.150 en het systeem dat hardware adres van mijn internetkaart,en dat de interface uitgeschakeld is. kan iemand mijn helpen.want ik kan mijn ip-adres toch niet veranderen ,die heb ik van mijn provider.
 
10.0.0.150 is geen ip-adres van je provider maar een IP-adres van je eigen netwerkje, dat kan bestaan uit je router en één PC.

Dit IP-adres kun je dus zonder problemen wijzigen. de handleiding van de router zal daar meer info over geven.
 
Het is ook vaak het ip adres van de router dat in het modem staat vermeld.

Vaak ziet het er als volgt uit, modem 10.0.0.138, router 10.0.0.150 en dan je ip range voor je netwerk.
 
als ik mijn router direct aan mijn pc aansluiten ,dan ga ik naar dos winipcfg dan verandert de ip-adres van 10.0.0.150 naar 192.168.1.2, moet ik die zo laten? want ik liet die zo maar toch kan ik geen verbinding maken via de moden,maar bij de hostnaam-of ip-adres zie ik 10.0.0.138 ,moet dat ook veranderd worden,wat moet nog veranderd worden zodat ik via mijn router tog verbinding kan maken?
 
Het zit als volgt. Je hebt je modem, je router en je pc (en eventueel meerdere pc's in je netwerk).

Je modem heeft een ip adres dat je van je provider krijgt of hebt gekregen. Bijvoorbeeld 212.100.156.206. Het is maar een voorbeeld.

Je router stel je als volgt in, de gateway (wat dus je modem is) geef je ip adres 10.0.0.138. Bij het ip adres voor WAN (het internet) vul je niet het ip adres van je provider in, maar 10.0.0.150. Dit zijn instellingen voor communicatie met het modem.
Verder heeft de router ook nog een ip adres uit de range van je eigen netwerk, bijvoorbeeld 192.168.1.1. Dit is voor de communicatie met je netwerk.

Je pc (en eventueel andere pc's in je netwerk) heeft een ip adres uit de range 192.168.1.0, bijvoorbeeld 192.168.1.206. Als je dhcp in je router aan hebt staan heb je hier niets mee te maken, dan wordt dat voor je geregeld.

Als je winipcfg doet, wat staat er dan voor ip adres? En wat staat er bij de gateway?
 
als ik naar TCP/IP ga,ga ik naar automatisch een ip-adres verkrijgen,dan start ik de pc opnieuw.i sluit de router aan mijn moden en van mijn router naar de pc.dan toets ik winipcfg dan krijg ik bij ip-adres 192.168.1.2 bij standaard gateway-192.168.1.1 bij DHCP 192.168.1.1 bij subnetmasker 255.255.255.0 bij hostgegevens heb ik bij DHCP-server 192.168.1.1
zonder de router heb ik bij ip-adres 10.0.0.150 ,Als ik naar inbelnetwerk ga ik naar eigenschappen van mijn inbel instellingen naar TCP/IP instellingen is alles grijs dus uit,en en bij de Hostnaam of IP-adress van de VPN-server krijg ik 10.0.0.138 moet dit zo blijven?

want kijk als ik de ip-adres 10.0.0.150 veranderd en de Hostnaam veranderd kan ik geen verbinding maken,want die heb ik mee gekregen van mijn provider.

en trouwens zonder router krijg ik bij hostgegevens-DNS-server 195.121.1.34 bij Ethernetadapter informatie heb ik IP-adres 10.0.0.150 en bij SUBmasker 255.255.255.0

ik hoop dat het duidelijk is,want ik vind dit echt ingewikkeld. ik wil nog 3 pc aansluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan