Probleem met mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudstraver

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
IK heb net pc inelkaar gezet. MEt mobo's abit AB-BE7-RAID. Nu wil ik mijn pc 1e keer opstarten en hij geeft een soort van sirene achtige pieptoon en daarna gat pc uit.

Waar ligt dit aan?

Groetjes Ruud

het zijn 2 verschillende piepjes die steeds terug komen dus verw8: - 2 piepjes: parity error. Nu volgende probleem hoe los ik dit op?

BVD Ruud

dit wijst in principe op een geheugenprobleem: defect of niet goed geplaatst geheugenstrippie.

hij zit goed in slot maar hij kan natuurlijk defect zijn.
Probleem 2 ik heb geen ddr geheugen meer ligen maar kan er denk wel aankomen

Post 2B continuted

BVD Ruud

"luister" nog ff goed naar de piepjes want het aantal is best wel cruciaal voor de "diagnose".

Bij opstarten geef hij aan CPU unworkable ..... Recheck cpu soft menu. Een vriend van mij zij dat ik iets op auto moest zaetten maar wat? Want na een korte tijd gaat pc automatisch uit en als ik pcies weet wat en waar ik moet veranderen heb ik te weinig tijd.

Groetjes Ruud

als je net na de opstart de bios benaderd (moet kunnen via de F1, Escape or Delete toets) kijk dan eens of je in de bios iets ziet staan van Speed error control. Wat staat daar achter / wat KUN je daar kiezen ?

mijn kennis gaat niet zover dat het mij echt iets zegt, maar als je daar een waarde verandert, is het probleem dan mogelijk opgelost?

Schade zal het niet aanrichten, want als er andere vreemde dingen gebeuren kun je de waarde weer terugzetten zoals die NU staat.............

je zult het niet geloven maar de foutmelding blijgt ook al zet ik hem op 1.4 of 1.5

k,

maar we zijn wel van "probleem" veranderd dacht ik? Aan de hand van de door jou getelde piepjes meenden we eerst dat het een geheugenprobleem was (volgens diverse sites waar de piepjes worden behandeld) en nu zijn we terecht gekomen op de CPU unworkable boodschap..........?

Als je die "kreet" in Google intypt krijg je ook vele, vele "hits". Waar komt die boodschap vandaan of had je die al NAAST de piepjes.......?

Dit foutmelding krijg ik op monitor deze was er heel de tijd al, maar wat mij ook opvalt hoe kouder hij opstart hoe langer hij aan blijft de pc voor dat hij uitvalt.
De piepjes en text hebben ik heel de tijd al gezien/gehoord

Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan