probleem met modem / router

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
We hebben
- adsl, - 3 pc's met windows xp, 1 met windows vista, - router merk level one, - modem speedtouch 510i.
In het verleden al wat last van wegvallende verbinding bij 1 of 2 pc's. Nu valt hij geregeld uit, maar nu bij alle pc's, vaak op hetzelfde moment. We hebben het vermoeden dat het modem misschien niet goed meer is. Gisteren de router er helemaal tussenuit gehaald en alle 4 pc's op het modem aangesloten. Krijgen wel verbinding, maar ooit pas na twee keer en viel ook op een gegeven moment weer uit. Ik word er gek van. Valt niet mee om als leek iets uit te proberen........
Mijn vragen nu ;
-volgens mij is de router ( level one ) geen router en modem in 1, dus geen optie om deze als modem te gaan gebruiken. Wel hebben we nog een Belkin G+Mimo liggen, welke volgens mij als modem EN router te gebruiken is?..........
-Echter dit is een draadloos geval, is deze ook te gebruiken als "bedraad"?
-als het op een nieuw modem neerkomt, moet ik hiervoor terecht bij mijn provider of kun je die ook overal kopen ?

Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken in deze materie...

Beste Meneer

Ik heb het zelfde kl*te modem. En wij hebben precies de zelfde problemen als u. Ik heb de fabrikant al eens gebeld. en zij geven het advies een nieuwe router te kopen. :thumb:
Ze hadden ons het advies een speedtouch te kopen met ADSL2+ (nieuwere verbindings mogelijkheid dacht ik). En je kunt gewoon overal kopen.

Gr Guillermo

Laatst bewerkt:
Beste Meneer

Ik heb het zelfde kl*te modem. En wij hebben precies de zelfde problemen als u. Ik heb de fabrikant al eens gebeld. en zij geven het advies een nieuwe router te kopen. :thumb:
Ze hadden ons het advies een speedtouch te kopen met ADSL2+ (nieuwere verbindings mogelijkheid dacht ik). En je kunt gewoon overal kopen.

Gr Guillermo

Ondanks de ellende toch fijn dat er meer mensen met dit probleem zijn.
Zoals ik al zei hebben we nu alle 4 pc's rechtstreeks op het modem aangesloten en zijn er aanzienlijk minder problemen ! Toch denk ik dat we tzt inderdaad een nieuw modem moeten aanschaffen, want : -af en toe lukt het de eerste keer niet om op internet te komen'; taak beeindigen en opnieuw proberen gaat de tweede keer prima, -af en toe de melding ; een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten en direct daarop weer de melding dat er weer verbinding is, dit bij alle pc's. Dus iets in het modem zit er toch niet goed. Maar het gaat nu in ieder geval stukken beter dan in combinatie met die router !

Wanneer je meer dan 1 pc op je modem kunt aansluiten is je modem een router!

Je had dus een router achter een router, op zich geen probleem. Wanneer je ook nu nog verbindibngsproblemen hebt is een andere modem/router een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan