probleem met modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowtje

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Hallo,

ik zit hier mn kamer met een pc die is aangesloten aan een router, en die is weer aangesloten aan een modem.
voor een spelletje moet ik een port forwarden.
maar als ik mijn ip invoer, zegt de modem dat mn ip incorrect is: Knipsel.jpg

en als ik naar CMD > Ipconfig zegt toch echt die ip.:shocked:

kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt

Mvg,

Rowan

Hallo,

Volgens mij probeer je de game Minecraft te port forwarden (kan ik zien aan het poort nummer)
Nu heb ik zelf geen cisco router/modem (dus kan het niet precies uitleggen), maar zo ver ik weet moet je eerst een static ip voor je pc hebben. Dit is een ip die speciaal voor jou pc altijd het zelfde blijft.
En dan moet je volgens mij ook een "external port" invullen, dus start port: 25565 en end port: 25565. En weet je zeker dat je het ip goed hebt? Probeer in cmd: "ipconfig /renew" (zonder de "). Je moet het IPv4 Address hebben.

Succes

Woellie123

Hallo,

Volgens mij probeer je de game Minecraft te port forwarden (kan ik zien aan het poort nummer)
Nu heb ik zelf geen cisco router/modem (dus kan het niet precies uitleggen), maar zo ver ik weet moet je eerst een static ip voor je pc hebben. Dit is een ip die speciaal voor jou pc altijd het zelfde blijft.
En dan moet je volgens mij ook een "external port" invullen, dus start port: 25565 en end port: 25565. En weet je zeker dat je het ip goed hebt? Probeer in cmd: "ipconfig /renew" (zonder de "). Je moet het IPv4 Address hebben.

Succes

Woellie123

Hallo,

Ik heb net een statisch ip aangemaakt.
Maar ookal heb ik alle porten ingevuld, toch blijf ik die melding krijgen van dat me ip niet goed is

P.s. Heeft het niks te maken met dat er een router tussen mijn pc en modem in staat? Want ik heb het idee dat er een andere ip binnenkomt bij mn router dan bij mn modem

Het is zo:

PC ------ router ------- modem

Hallo,

Ja, probeer eens in je modem rond te snuffelen, want ik had eerder ook altijd eerst een modem en daaraan een router, en had ook altijd problemen met games totdat ik in de modem ook wat settings heb aangepast.

Succes

Woellie123

Resumerend:
modem->router->PC. Je wilt in het modem het IP adres van je PC instellen. Maar jouw modem zit in een heel ander segment (192.168.1.x). Je zult daarom het adres van de router (192.168.1.?) in de forward moeten invullen, en dan in de router die poort weer forwarden naar je PC (192.168.0.x).

Resumerend:
modem->router->PC. Je wilt in het modem het IP adres van je PC instellen. Maar jouw modem zit in een heel ander segment (192.168.1.x). Je zult daarom het adres van de router (192.168.1.?) in de forward moeten invullen, en dan in de router die poort weer forwarden naar je PC (192.168.0.x).

wil je me daarmee helpen haha?
mijn locale ip van mn pc is: 192.168.0.50, het is een statische ip.

Mag toch hopen dat je je router zelf ingesteld hebt :) Het adres dat bij IPconfig - default/standaard gateway staat zal het adres van je router zijn. Maar da's dan de 192.168.0.x kant, en je moet het adres van 192.168.1.x kant hebben.
Dus: inloggen op je router (192.168.0.1 of 192.168.0.254 verwacht ik). En daar kijken bij - vermoedelijk - de WAN instellingen.
Je modem heeft ook al een router ingebouwd, 't is een beetje apart om daar nog een router achter te hangen, tenzij je verkeer tussen de apparaten die aan het modem hangen en die achter de router hangen wilt afschermen/beperken.

Mag toch hopen dat je je router zelf ingesteld hebt :) Het adres dat bij IPconfig - default/standaard gateway staat zal het adres van je router zijn. Maar da's dan de 192.168.0.x kant, en je moet het adres van 192.168.1.x kant hebben.
Dus: inloggen op je router (192.168.0.1 of 192.168.0.254 verwacht ik). En daar kijken bij - vermoedelijk - de WAN instellingen.
Je modem heeft ook al een router ingebouwd, 't is een beetje apart om daar nog een router achter te hangen, tenzij je verkeer tussen de apparaten die aan het modem hangen en die achter de router hangen wilt afschermen/beperken.

die ip (192.168.0.50) krijg ik als ik CMD > ipconfig intyp ( ik zit trouwens aan de kabel met de router verbonden en die weer met de modem, ik weet niet of dat wat uitmaakt maarja..
bij de router WAN staat: 192.168.1.10
en bij de modem krijg ik alleen dit te zien: Knipsel.jpg

Probeer je pc eens direct aan je modem te koppelen en dan naar 192.168.1.254 / 192.168.1.1 te gaan. Krijg je dan een ander venster en niet die van je router?
Post anders even je modem modelnummer hier, dan kunnen wij daar misschien mee helpen zoeken of misschien heeft iemand wel de zelfde en weet er meer over ;)

Cisco EPC3925 (Modem), TP-Link TL-WR1043N / TL-WR1043ND (Router),

ik kan trouwens niet mijn pc aan mn modem hangen, dat is ook de functie van de router, gewoon een verlengstuk, de meeste verbinden hier in t huis met de router, en mijn pc is daar ook mee verbonden met een kabel

Waarom kun je je pc niet aan je modem hangen ?

Heeft 4 utp uitgangen!Cisco router.jpg

Zoals gezegd: je hebt nu twee routers in je netwerk: de eerste is de Cisco router/modem, de tweede is de TP-Link. Op de TP-Link kun je de forward naar het IP adres van je PC instellen, maar dan moet je nog steeds een forwarding van de Cisco naar de TP-Link instellen. Het feit dat je je publieke IP adres hier laat zien (178.) en je lokale IP adres maskeert (192.168.0.50) geeft wel aan dat je niet zo diep in de materie zit ;)
Als je het voor jezelf makkelijk wilt maken: vervang die TP-Link router door een 'normaal' switchje (of HUBje). Dan krijgen al je apparaat die daar achter hangen gewoon een 192.168.1.x adres en kun je zonder dubbele forwarding je spel spelen.
Wat ook nog zou kunnen werken is de WAN poort van de TP-Link niet gebruiken en dus de kabel van de Cisco in de LAN verbinding van de TP-Link steken. Deze zal dan mogelijk gewoon als switch werken. Nadeel hiervan is dat als DHCP op de TP_Link aan staat je rare situaties kan krijgen. Ik zou dus ook maar voor je de simpele optie kiezen om die TP-Link gewoon te vervangen door een switch.

De TP instellen als switch doe je door de DHCP serverfunctie uit te schakelen en alleen de 4 lan poorten te gebruiken.
Zowel van je modem als je apparatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan