Probleem met moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

theLord

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Ik weet niet goed of ik het onder deze noemer moet zetten, daar ik niet weet of het wel aan het moederbord ligt.
Sinds kort in het bezit van een nieuw systeem: Asus P5B-VM, intel core 2 duo 6400 en nog wat andere zaken die er volgens mij niet echt toe doen.
Wanneer ik in apparatenbeheer kijk, zie ik TWEE processoren, alletwee met de titel: intel(R) core(TM) 2 CPU. Dit snap ik niet goed. Ik heb er toch maar 1. Ook bij de monitor geeft hij steeds aan TWEE monitors, terwijl ik toch echt maar 1 monitor heb aangesloten.
Ik heb de installatie van de monitor al een paar keer ongedaan gemaakt, echter dit helpt niet. Van de processor durf ik het niet aan om deze ( 1 ervan ) te verwijderen.

Het probleem is nu eigelijk dat wanneer ik het internet op wil middels firefox, dit regelmatig niet lukt. Overigens ook via IE gaat het niet, dus daar ligt het niet aan.
Kijk ik daarna in de lopende processen, dan is firefox wel degelijk actief. (firefox.exe, staat 1 of, als ik het meer keer geprobeerd heb, meerdere keren vernoemd in de lijst van lopende processen.
Ik snap er niets meer van en vind dit toch behoorlijk lastig.
Weet dus niet of dit aan het moederbord ligt, maar iets klopt er volgens mij niet.

Wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank,

Groetjes,

theLord

In aparaatbeheer zie je inderdaad 2 processors staan. De processor heeft 2 cores vandaar dat je hem twee keer ziet.

OK, da's duidelijk, maar kan je misschien dan ook verklaren waarom ik twee keer een monitor zie staan.
En waarom ik zo vaak niet op internet kan komen.
Misschien dat dit dus helemaal niets te maken heeft met het moederbord????, maar ik vind het toch echt vervelend.

Die tweede monitor is voor je opstartmenu, na F8, als je drivers problemen hebt, dan kun je kiezen voor de VGA modus.

Niet op internet willen komen, dat heeft meer te maken met je netwerkinstellingen, in de comp of router, indien gebruikt.

Ik heb geen netwerk, enkel een losse computer die via een modem/router aan het internet zit.
Ik heb niets veranderd in de modem/router en met mijn oude PC had ik nergens last van.
Misschien dat jij weet wat er verkeerd staat in de instellingen??
Overigens heb ik een ZYXEL 2602 H modem.

Ik lees het wel.
Dank u.

Als je computer aan een router of modem hangt, heb je een netwerk.;)

En die instellingen vind je in de netwerkeigenschappen, in het configuratiescherm.

Maar kan niet hiervandaan zien, wat er verkeert staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan