Probleem met Monitor of videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokkie77

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
Ik heb een Ati Radeon 8500 en een AG-Neovo X-215 TFT scherm. Nu heb ik het volgende probleem:

Bij bepaalde spellen (MotoGP 2, Freelancer e.a.) slaat mijn pc compleet vast. Op mijn monitor verschijnt dan "Cannot Display This Input Signal". Ik heb al van alles geprobeerd, drivers ge-update van monitor en van videokaart, instellingen gewijzigd van de hardware en ook van de spellen zelf, maar niets helpt.
Bij MotoGP slaat ie meteen vast zodra ik een spel wil beginnen, bij Freelancer gebeurd het dan zo ineens.

Ik wil graag weten waar dit probleem aan ligt. Aan mijn monitor of aan mijn videokaart. Ik zou denken aan mijn monitor, maar mijn complete pc slaat vast dus het lijkt eerder mijn videokaart. Iemand enig idee wat het is.
Want het is zeer frusterend om niet normaal een spel te kunnen spelen, overigens heeft 70% van de spellen er
geen last van.

Ik heb wel DirectX 9 moeten installeren voor een aantal spellen, kan het daaraan liggen ??

Hoi,

SP1 al geinstalleerd?
Firewall en virusscanner eens uitzetten.
Misschien patches dwnl van betreffende spellen.

Grtzzz.

SP 1 is geinstalleerd, alle patches van de spellen ook. Heb wel Norton en Sygate draaien, maar dat zou toch het probleem niet mogen zijn ??

Waarschijnlijk niet, maar het valt toch te proberen:-)

Niet geschoten is altijd mis!!!

Je zou kunnen proberen bij het spelen van die spellen de refreshrate van je monitor wat lager te zetten, bijv 70Hz ipv 80 of 100. Of de resolutie wat lager, als dat niet door de game geregeld wordt.

Je hebt zeer waarschijnlijk de resolutie te hoog staan in het spel. In iedergeval zo hoog dat de monitor et niet aankan.

Wat kan je monitor aan en hoe hoog staat de resolutie dus in de games?

Monitor kan maximaal 1024x768 aan en dat is ook de instelling die ik altijd voor games gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan