probleem met mp3 speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

cageman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
ik heb al een hele tijd een mp3 speler en heb net een nieuwe computer. Bij mijn oude computer werkte het altijd perfect en kon ik hem zo aansluiten, maar bij mijn nieuwe computer vraagt hij bij het invoeren van de mp3 speler om software. Die heb ik helemaal niet:( Ik heb me helemaal kapot gezocht, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele oplossing gevonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?

mp3 speler: creative muvo TX 512mb

computer:

usb 2.0
windows xp media center edition 2005

Als er nog andere dingen zijn die jullie moeten weten om het probleem op te lossen, ik hoor het graag.

ik heb het programma pc-doctor 5 mijn computer laten scannen op het onderdeel usb en de resultaten heb ik even upgeload. Misschien kan iemand hier wat mee

http://home.planet.nl/~kooi1033/Test-actie%20verslag%20-%20USB%20apparaat.html

Laatst bewerkt:
ik heb al een hele tijd een mp3 speler en heb net een nieuwe computer. Bij mijn oude computer werkte het altijd perfect en kon ik hem zo aansluiten, maar bij mijn nieuwe computer vraagt hij bij het invoeren van de mp3 speler om software. Die heb ik helemaal niet:( Ik heb me helemaal kapot gezocht, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele oplossing gevonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?

mp3 speler: creative muvo TX 512mb

computer:

usb 2.0
windows xp media center edition 2005

Als er nog andere dingen zijn die jullie moeten weten om het probleem op te lossen, ik hoor het graag.

drivers ervoor hier te halen
http://nl.europe.creative.com/support/downloads/

ik heb de driver geinstalleerd, maar hij blijft vragen naar software. Normaal zou hij toch automatisch door windows moeten worden gevonden zonder enige driver?

Heb je al in apparaatbeheer gekeken wat de status is.

ik heb inderdaad de pc opnieuw opgestart

de status die apparaatbeheer weergeeft:

Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

ik heb het verwijderen en opnieuw instaleren van het stuurprogramma ook geprobeerd.

misschien ook niet onbelangrijk, de mp3 speler wordt bij apparaatbeheer onder overige apparaten vermeld.

Laatst bewerkt:
ik heb nu ook even een simpele usbstick geprobeerd, maar ook die pakt hij niet.
Hij vraagt weer of ik software heb om te instaleren..

iemand enig idee hoe dit probleem kan worden opgelost?

ik heb nu ook even een simpele usbstick geprobeerd, maar ook die pakt hij niet.
Hij vraagt weer of ik software heb om te instaleren..

iemand enig idee hoe dit probleem kan worden opgelost?

is het toevallig al je usb aansluitingen die het niet doen dan?
\

ja ik heb meerdere aansluitingen maar geen enkele werkt.
Mijn computer ziet wel dat er iets in zit en ook het merk etc. , maar het stuurprogramma vindt hij niet terwijl het normaal toch zo is, dat wanneer er iets ingestopt wordt een computer het meteen installeerd.

de mp3 speler is waarschijnlijk usb 1.0 en mijn computer usb 2.0 zou het daar aan kunnen liggen? en is er iets aan te doen?

verder moet ik nog opmerken dat mijn draadloos modem ook via de usb gaat en die doet het gewoon. Ik heb ook even geprobeerd het draadloos modem eruit te halen en alleen de mp3, maar ook dat hielp niet. Het lijkt er dus op dat het specifiek gaat om geheugensticks en andere dingen waarop dingen kunnen worden opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Is dit nieuwe systeem wat je nu hebt voor je geïnstalleerd of heb je zelf windows geïnstalleerd?
Zijn de chipset drivers geïnstalleerd?

ik heb hem zo gekocht in de winkel en heb hem dus niet zelf geinstalleerd. Verder weet ik niet hoe ik moet uitzoeken of ik de chipset heb geinstalleerd.

ik heb hem zo gekocht in de winkel en heb hem dus niet zelf geinstalleerd.
In dat geval kun je er vanuit gaan dat alles goed geïstalleerd is.
Misschien kun je eens informeren bij de winkel waar je de pc gekocht hebt, je weet maar nooit of die nog suggesties hebben.

ik heb even de winkel (dynabyte) opgebeld waar ik mijn mp3 speler heb gekocht, die wisten het echt niet. Daarna heb ik nog de leverlancier van mijn computer opgebeld en die vroeg me even langs te komen met mijn mp3 speler terwijl ik al had aangegeven dat mijn mp3 speler en mijn usb stick het op 2 andere computers wel deden..
Maar goed, dat ik ga ik iedergeval proberen en elke suggestie is welkom.

Verder heb ik nu nog een probleem. Gister heeft iemand mij in de chat geholpen en die vroeg aan mij even mijn usb massage storage device uit apparaatbeheer te verwijderen en daarna opnieuw op te starten. Dat heb ik dus gedaan, maar hij wordt nu niet meer gevonden en nu moet ik dus ook hiervoor een oplossing vinden.

Laat de pc eens zoeken naar nieuwe hardware (configuratiescherm --> Hardware).
Lukt het dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan