Probleem met mscomm32.ocx in Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wurf

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
28
Hallo,

Ik heb een programma geïnstalleerd om via een usb to serial kabltje iets te programmeren.
Dit werkte prima onder vista en xp, maar met 64bit win7 geeft het problemen. Ik krijg de melding:

Component 'MSCOMM32.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt!
 
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar cmd.exe
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Ga in CMD dan nakijken of mscomm32.ocx wel beschikbaar is in/onder je Windows map:
dir /s /a %windir%\mscomm32.ocx
Kom je 'm daar ergens tegen (liefst in een 'bekende' map zoals de System32 submap van Windows):
regsvr32 mscomm32.ocx

Succes,

Tijs.
 
Heb je het bestand niet, ga dan naar deze webpagina, en download VB60SP6-KB957924-v2-x86-ENU.msi
Pak die uit in een aparte map met 7-zip
In die aparte uitpakmap dan product.cab dubbelklikken om het te openen.
Zorg ervoor dat je op de een of andere manier MSComm32.ocx uit dat product.cab in de submap System32 van je Windows zet wellicht is slepen van het bestand in die System32 map al genoeg).
Hierna weer dat verhaal over regsvr32.exe waar ik het in mijn vorige posting over had. Dat zou een positieve terugmelding moeten geven van Geslaagd. Kijk of je programma het daarna weer doet.

Succes,

Tijs.
 
Opgelost! (Ik lees je tweede bericht nu pas.)
Veel dank!

Ik had al iets soortgelijks geprobeerd via 'uitvoeren', maar helaas zonder resultaat (waarschijnlijk niet als admin gedaan).

Thanks! :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het opgelost is. :)

Graag even de vraag als Opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan