Probleem met MySQL en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met het opzetten van mijn MySQL server. Het probleem is namelijk dat niets ermee kan verbinden, zelfs niet mijn beheerprogramma ( SQLyog Community Edition ). Ik kreeg tijdens de installatie van MySQL, tijdens de stap van het configureren van de nieuwe installatie, een foutmelding die zei dat er geen firewallregel kon aangemaakt worden. Ik heb vervolgens voor zowel inkomende als uitgaande verbindingen handmatig een firewallregel toegevoegd, maar dat hielp niet. Ik gebruik versie 5.5.1 en ik heb al eerder dezelfde versie gedraaid op deze computer, die ik echter wel correct heb verwijderd naar mijn weten.

Ik weet niet veel over MySQL, dus sorry voor de domme vraag. :P Maar ik zou er wel graag mee spelen, en dus al bij voorbaat bedankt.

Joshua

Ik krijg ook geen webserver aan de praat op Windows 7.
Ik zou gewoon Ubuntu Server of Debian gebruiken.

Bedankt voor je antwoord. Maar ik denk dat ik het toch liever aan de praat zou krijgen op Windows omdat ik voor veel andere zaken ook nog Windows nodig heb, en omdat ik ook ervaring op wil doen met servers opzetten op Windows. Alleen als het écht niet werkend zal zijn te krijgen, zal ik het eens proberen in een virtuele machine met Ubuntu.

Iemand nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan