jeroendenoot
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2005
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren begonnen met PHP te leren en vandaag met MySQL. Ik heb een gratis database bij Farvista.net. Dit zijn de gegevens daar van:
username: joenoo_database
password: [wachtwoord]
database name: joenoo_database
database host: farvista.net
database port: 3306
Ik heb nu dit stukje PHP geschreven:
Op deze pagina wordt naar de bovenstaan de pagina toegelinkt. Kijk anders maar in de bron, want ik heb toch (nog) geen PHP gebruikt op die pagina.
Als ik dan op die pagina alle velden invul, ik klik op 'Verzenden' en kijk dan in de database, staat er niets bij. Ook krijg ik geen foutmelding. Kan iemand mij helpen?
Ik ben gisteren begonnen met PHP te leren en vandaag met MySQL. Ik heb een gratis database bij Farvista.net. Dit zijn de gegevens daar van:
username: joenoo_database
password: [wachtwoord]
database name: joenoo_database
database host: farvista.net
database port: 3306
Ik heb nu dit stukje PHP geschreven:
PHP:
<?php
mysql_connect("farvista.net:3306","joenoo_database","[wachtwoord]");
mysql_select_db("joenoo_database");
$url = $_GET['url'];
$naamsite = $_GET['naamsite'];
$categorie = $_GET['categorie'];
$eigennaam = $_GET['eigennaam'];
$email = $_GET['email'];
$query = "INSERT INTO joenoo_database (url, naam, categorie) VALUES ('$url', '$naamsite', '$categorie')";
mysql_query($query);
?>
Op deze pagina wordt naar de bovenstaan de pagina toegelinkt. Kijk anders maar in de bron, want ik heb toch (nog) geen PHP gebruikt op die pagina.
Als ik dan op die pagina alle velden invul, ik klik op 'Verzenden' en kijk dan in de database, staat er niets bij. Ook krijg ik geen foutmelding. Kan iemand mij helpen?